이화여자대학교

검색 열기
통합검색
모바일 메뉴 열기

이화여자대학교

통합검색
nav bar
 
Ewha University

공지사항

[등록금] 2021학년도 1학기 학부 재학생 등록금 납부 안내

  • 작성처회계팀
  • 등록일2021.02.03
  • 16332

※ 크롬으로 접속시 고지서 출력이 불가할 수 있으니 internet explorer로 접속 바랍니다.

※ 학부 학점등록생(정규학기 초과하여 등록하는 초과학기생) 은 3.15.(월)~ 3.16.(화) 납부입니다. 


학부 재학생은 아래 안내에 따라 지정된 기간 내에 등록금을 납부하여 주시기 바랍니다.


1. 등록 일정

 가. 정규 등록
   1) 등록 기간

구분

기간

고지서 출력

납부 시간

본등록

2.19.(금) ~ 2.25.(목)

2.15.(월) 14:00 이후

 • 가상계좌입금 : 07:00~19:00

 • 카드납부(인터넷) : 09:00~18:00

 • 카드납부(콜센터) : 09:00~17:00

 • 위챗페이 : 10:00~19:00

추가등록

3.4.(목) ~ 3.5.(금)

3.3.(수) 14:00 이후 

 ※ 2차 조기복학 신청자(2021.2.1.~2021.2.26.)는 추가등록기간에 납부할 것

 나. 분할납부 등록

   1) 등록 기간 

구분

기간

고지서 출력

납부 시간

1차

3.4.(목) ~ 3.5.(금)

3.3.(수) 14:00 이후

 • 계좌 입금 : 07:00-19:00

 • 신용카드·위챗페이 납부 불가

2차

4.1.(목) ~ 4.2.(금)

3.31.(수) 14:00 이후

3차

4.22.(목) ~ 4.23.(금)

4.21.(수) 14:00 이후

4차

5.6.(목) ~ 5.7.(금)

5.4.(화) 14:00 이후

   2) 등록 금액

납부 차수

등록금액

유의사항

1차

수업료의 1/4 + 기타납부금

기타납부금은 1차 기간에만 납부 가능

• 해당 차수 납부 시 남은 등록금 잔액 일시 선납 가능

• 해당 차수 등록금 다음 차수로 이월 불가 

• 각 차수별 등록금 미납시, 휴학 및 자퇴 신청 불가

• 4차까지 미완납 시 수강신청 취소 및 미등록제적 처리

재입학생, 10학점 미만 학점등록생, 장학금 수혜금액이 납부할 등록금의  3/4을 초과한 학생은 분할납부 불가

2차

수업료의 1/4

3차

수업료의 1/4

4차

수업료의 1/4

 다. 학점 등록

 학칙 제23조에서 정한 수업연한(4년(8학기), 5년제 건축학전공 5년(10학기), 약학대학 6년(12학기))이

 지났으나 졸업에 필요한 소요학점을 취득하지 못하여 추가적으로 등록하는 초과학기생 대상  

   1) 등록 기간 

기간

고지서 출력

납부 시간

 3.15.(월) ~ 3.16.(화) 

3.12.(금) 14:00 이후

 • 가상계좌입금 : 07:00~19:00

 • 카드납부(인터넷) : 09:00~18:00

 • 카드납부(콜센터) : 09:00~17:00

   2) 등록 금액  

수강학점

등록금액

유의사항

1 ~ 3 학점

수업료의 1/6

• 10학점 이상 신청자에 한해 분납 가능

• 납부 후 수강철회기간에 수강을 철회한 경우 등록금 반환 불가

4 ~ 6 학점

수업료의 1/3

7 ~ 9 학점

수업료의 1/2

10 학점 이상

수업료 전액


2. 고지서 조회 및 출력 

 가. 간편출력서비스(부모님 이용 가능) ‣ID: 학번 / PW: 주민번호 앞 6자리
  간편출력서비스 바로가기  → 「학사행정」→ 「등록금」→ 「등록금/분납고지서 출력」

 ※ 공공기관, 금용기관 등에서는 회사 보안상 출력이 제한될 수 있음

 나. 홈페이지 이용 ‣ID: 학번 / PW: 비밀번호

  홈페이지 하단 EWHA QUICK SERVICE→ 「포탈정보시스템」→ 「마이유레카」→ 「학사행정」→ 「등록금」 → 「등록금/분납고지서 출력」 

 다. 모바일 이용 ‣ID: 학번 / PW: 비밀번호

   이화여자대학교 앱→ 「마이유레카」→ 「등록금」→ 「등록금/분납고지서 출력」 


3. 납부 방법

 가. 가상계좌 납부 

   1) 전국 은행 창구, 인터넷뱅킹, 텔레뱅킹, ATM기 이용이 가능함

   - CMA계좌에서 이체는 불가하며 신한은행 외 타행 이용 시 송금 수수료는 본인 부담임

   - ATM기에서 600만원 초과 이체 시는 신한은행 ATM기에서만 가능하며, ATM기 메뉴에서 「지로/공과금/등록금/송달료」를 선택함(코드 43109)

   - 반드시 납부가능시간 내(07:00 ~ 19:00), 토/일 이체 가능함

  2) 송금인은 학생 본인이 아니어도 가능하며, 수취인은 이화여(본인이름)으로 표시됨.

  3) 해당 가상계좌는 개인별로 부여된 고유계좌번호이며 등록금 입금용으로만 사용 가능함

  4) 납부기간 중 1회 이체만 가능하므로 등록금과 기타납부금을 합산한 등록금 전액을 송금해야 함

 나. 신용카드(삼성카드) 납부

삼성카드 납부 바로가기  

납부시간 09:00~18:00, 토/일 가능

- 삼성카드 콜센터(☏ 1688-9702)

납부시간 09:00~17:00, 토/일 불가

   1) 분할납부는 불가하며 현금과 나눠 납부할 수 없으므로 등록금과 기타납부금을 합산한 등록금 전액을 결제해야함

   2) 등록금 결제금액은 연말정산 소득공제 시 카드사용 금액에서 제외됨 

   3) 학생 본인 명의 카드가 아니어도 무방하며 납부 취소는 납부 당일에만 가능함

 다. 위챗페이(WechatPay) 납부

신한은행 위챗페이 바로가기 

납부시간 10:00~19:00, 토/일 불가, 학교코드 43109

 라. 외화 송금 납부

   1) 고지서에 기재된 원화 금액과 동일한 금액이 입금되어야 등록처리 됨 (환율차이로 1원이 부족해도 미등록 처리되므로 반드시 등록금의 5~10% 여유 있게 송금할 것)

   2) 송금자 정보(학번, 이름)를 정확히 기재하여야 하며 소요시간을 고려하여 등록기간 3~7일 전 송금

   3) 등록금 정산 후 남은 잔액은 유레카에 입력한 학생 계좌로 환불처리 함 

      - 유레카 계좌등록은 학생명의 통장사본을 지참하여 장학복지팀에 방문할 것(학생문화관 203호) 
  

4. 실시간 납부 확인

 ※ 개인정보보호법 제18조 개인정보의 이용・제공 제한에 의하여 유선 상 등록금 납부 확인은 불가함

 가. 핸드폰 문자 수신

  유레카에서 문자알림서비스를 신청하면 실시간 등록금 납부 확인 SMS 수신이 가능함 

  홈페이지→ 「마이유레카」→ 「학사행정」→ 「등록금」→ 「등록금 납부확인 SMS신청」

 나. 신한은행 납부조회 바로가기  에서 가능

 다. 삼성카드 납부 시 승인 SMS 발송 (학교 홈페이지에서 확인은 익일 오전 11시 이후에 가능함)

 라. 등록금납부확인서 
   1) 간편출력서비스(부모님 이용 가능) ‣ID: 학번 / PW: 주민번호 앞 6자리 

     간편출력서비스 바로가기  「학사행정」→ 「등록금」→ 「등록금납부확인서」

   2) 홈페이지 이용 ‣ID: 학번 / PW: 비밀번호

      홈페이지 맨 하단 EWHA QUICK SERVICE→ 「포탈정보시스템」→ 「마이유레카」→ 「학사행정」→ 「등록금」 → 「등록금납부확인서」

  

5. 기타 납부금

 기타납부금은 선택하여 납부 가능하며 반드시 등록금과 합산하여 납부해야함

기타납부금

내용

문의

건강공제회비

(23,200원)

납부자에 한해 해당학기(방학 포함) 대학건강센터 이용이 가능

 (학기 중 대학건강센터를 방문하여 별도 납부 가능)

▪ 무료 진료 

 - 일반진료, 약국이용, 건강검진, 상담클리닉 이용 

 - 연 1회 정기 건강검진 : 학기 중의 공지에 따라 신청 가능

▪ 실비 부담 진료 

 - 예방접종, 체성분 검사, 임상병리검사, 흉부X-선 촬영 등 

대학건강센터
 (3277-3181)

학생회비

(7,000원)

학생회 운영 및 자치활동에 사용되며, 학생수첩을 받을 수 있음

총학생회
 (3277-4701~2)

교지대

(3,000원)

학생 자치언론기구 교지편집위원회에서 매학기 발행하는 교지 ‘이화’ 제작에 사용

교지편집위원회
 (3277-7692)


6. 전액장학생(고지서 상 납부금액이 0원)의 등록 방법(반드시 한가지 방법을 선택하여 등록) 

  0원 등록은 정규/학점등록생의 각 등록금 납부기간에 진행하며(1. 등록일정 참고), 등록금납부확인서는 해당 납부기간 종료익일 오전부터 발급 

  가. 기타납부금만 합산하여 가상계좌 이체 또는 고지서 지참하여 신한은행(전 지점) 방문 처리
  나. 학교 홈페이지 「0원 등록 시스템」 메뉴 이용

 홈페이지 맨 하단 EWHA QUICK SERVICE→ 「포탈정보시스템」→ 「유레카통합행정」→ 「마이유레카」→ 「학사행정」→ 「등록금」→ 「0원 등록 신청 시스템」

 

7. 참고 사항

  가. 한국장학재단 학자금 대출 관련 사항은 홈페이지 학사안내→ 장학→ 장학공지→ “2021-1학기 한국장학재단 학자금 대출 신청 안내” 참조

  나. 등록금 납부 후 휴학, 복학에 관한 자세한 사항은 홈페이지 하단 EWHA SHORTCUT의 휴복학안내 “2021학년도 1학기 휴학/복학 안내” 참조

  다. 2021-1학기에 휴학할 학생은 등록금을 납부하지 말 것(휴학 접수일에 따라 반환금액 차등 적용됨)


8. 문의처

  ■ 수업료 관련 문의 :  회계팀(☎3277-2089)

  ■ (등록금 고지서 상의 장학금 포함) 장학금/학자금 대출 관련 문의 : 장학복지팀(☎3277-2274)

  

 


[등록금] 2021-1st Semester Current Undergraduate Students Tuition Payment

  • 번호326312
  • 조회16332
  • 작성처회계팀
  • 등록일2021.02.03

1. Registration schedule

  A. Regular Registration

Classification

Payment Period

Tuition Bill Print

Payment Available Time

Regular

Feb 19(Fri)~25(Thu)

Feb 15(Mon) 14:00~ 

• virtual account : 07:00-19:00 

• Credit card(Web site) : 09:00-18:00

• Credit card(Call center) : 09:00-17:00

• Wechat pay : 10:00-19:00

Additional

Mar 4(Thu)~5(Fri)

Mar 3(Wed) 14:00~ 

  B. Tuition Payment by Installments 

  - Students can spread out their tuition payments over 4 installments per semester.

 1) Payment Period 

Number of Installment

Payment Period

Tuition Bill Print

Payment Available Time

1st

Mar 4(Thu)~5(Fri) 

Mar 3(Wed) 14:00~ 

 • Not available 

 : Credit card, Wechat pay

 • Virtual account : 07:00-19:00 

 • Tuition installment payment bills can be printed without any application

2nd

Apr 1(Thu)~2(Fri) 

Mar 31(Wed) 14:00~

3rd

Apr 22(Thu)~23(Fri) 

Apr 21(Wed) 14:00~

4th

May 6(Thu)~7(Fri) 

May 4(Tue) 14:00~ 

   2) Amount 

Number of Installment

Amount

Notes

1st

1/4 of tuition fees 

+other miscellaneous fees 

 • Full payment can be made during each installment period

 • Students should pay each of the four installments on time and 

    any unpaid balance will not be carried forward to the next installment

 • If a student fails to pay the total amount of tuition by the 4th 

    installment period, she will be regarded as expelled or on a leave

    of absence and her course registration will be canceled 

2nd

1/4 of tuition fees 

3rd

1/4 of tuition fees 

4th

1/4 of tuition fees 

  3) Student NOT qualified for tuition installment payment
  - Credit Registration students taking less than 10 credits
  - 2021-1st re-admitted students
  - Students whose scholarship benefits exceed three-quarters(75%) of the tuition paid

 C. Credit Registration (Student taking extra semester)
  1) Payment period

Payment Period

Tuition Bill Print

Payment Available Time

Mar 15(Mon)~16(Tue)

Mar 12(Fri) 14:00~ 

• Virtual account : 07:00-19:00 

• Credit card(Web site) : 09:00-18:00

• Credit card(Call center) : 09:00-17:00

 2) Target of Credit Registration

   - Credit Registration is for those students who already have registered and completed 8 regular semesters (=the years required for graduation) 

      but still need to take more credits in order to graduate  

  The years required for graduation according to University Regulations Article 23 is 4years(8semester) but Architecture major is 5years(10 semester) 

     and College of Pharmacy is 6years(12semester)

 3) Tuition for students taking an extra semester

Registered Credits

Tuition

Notes

1 ~ 3 credits

1/6 of full tuition

• Students who are not taking extra semesters pay full tuition regardless of credits

• Students who are taking more than 10 credits can pay tuition by installment payment 

• No refund of tuition under any circumstances when you withdraw your classes after you paid your tuition

4 ~ 6 credits

1/3 of full tuition

7 ~ 9 credits

1/2 of full tuition

10 credits of more

Full tuition

 

2. Tuition Bill Printout

  A. “Simple Printout Service(간편출력서비스)” (Click here) 
   - Login : ID(Student ID), PW(6 digits of date of birth) → 「Registration」 → 「Tuition bill」/「Installment Bill」

  B. Ewha Portal System(EPIS) (Click Here) 

  - Login : ID(Student ID), PW(password) → 「EUREKA」 → 「myeureka」 → 「Registration」 → 「Tuition bill」/「Installment Bill」 

  C. Mobile Eureka

   Install “Ewha Womans University” App → 「My Eureka」 → Login : ID(Student ID), PW(password)  → 「Menu」 → 「Registration」 → 「Tuition bill」


3. Payment Procedure

 A. Remit tuition to the Shinhan bank virtual account 

 1) Each student should remit tuition to the payment account (virtual account) specified on their tuition bill by using Shinhan Bank 

      or any other financial agency (via Internet banking, direct payment, phone banking, or ATM transfer)

 2) The virtual account given to each individual student is only for tuition payment. (Recipient’s name is shown as (“이화여(your name)”) 

 3) When using an ATM, please use 『다른업무→지로/공과금/등록금/송달료』 menu on Shinhan bank ATM (Code of School of Ewha Womans University: 43109)
 4) You are only able to make one payment to your virtual account. If you wish to pay miscellaneous fees bill(such as the student health center fee, 

      Student Association Fee etc), you can add these bills to your tuition and should make one payment with total amount. Each virtual account can 

     only receive one transfer per payment period.

 5) The daily transfer limit of the bank account should be increased before remitting tuition by ATM

 6) Miscellaneous fees are optional

 7) Any transfer fees incurred will be the student’s expense when using financial agencies except for Shinhan Bank. 

 B. Payment with credit card “Samsung Card” only

Classification

Payment Procedure

Payment Available Time

Website

삼성카드 납부 바로가기  

“Samsungcard.com”→ Menu → Click:정기결제” → Click “대학등록금”

09:00~18:00

(available during weekends) 

Call center

☏ 1688-9702

09:00~17:00 

(not available during weekends)

  1) Students who are paying tuition by installments can’t pay by credit card
  2) If you wish to pay tuition with other bill (student health center bill etc), you need to pay the sum total of them at once
  3) Cancelation is available via Samsung card homepage or call center (1688-9702) on the day the payment was made.
  4) Credit card payment can only be made in full, and can not be shared with cash

 5) If your credit payment has been processed properly, a card approval SMS by Samsung card will be sent to your mobile phone

 6) You can verify the payment in the Ewha Portal system after 11:00 a.m. next day

 7) Tuition payment made with credit card will not be included in credit card tax allowance lists at the year-end tax adjustment. 

 C. Payment with Wechat Pay

  1) Payment by WechatPay : Only available for Semester Tuition

 2) Available Time : 10:00~19:00 (not available during weekends)

 3) Payment Procedure : https://www.shinhan.com/hpe/index.jsp#041007010000(click!)  → Select school code (undergraduate: 43109) 

     and type in your student’s ID number, virtual account number

 D. Foreign currency remittance of the tuition (Please NOTE)

  1) The remitted foreign currency tuition must be exactly the same as the tuition amount listed on the bills. If the remitted amount is less than tuition 

       on the bills due to the exchange rate difference and fees, you can not be registered 

      5%~10% more of the tuition must be remitted in consideration of exchange rate differences and fees
  2) The remaining balance of tuition is refunded to the student account entered in the Eureka system.

      ☞ How to enter the bank account in the Eureka system(foreign student)

        : Visit the Scholarship welfare team with a copy of the student's bank account
       * Scholarship welfare team location : Student Cultural Center Room No. 203/☎3277-3549)

 3) Please be sure to include the student's student ID and name exactly in the sender’s information in an overseas remittance application 

      when remitting tuition 

 4) Overseas remittance will take time, so please send it 3~7 days before the tuition payment period.


4. Confirmation of payment

 * Due to Personal Information Treatment Policy Article 18, it is not allowed to verify of the payment through a phone call

 A. Real time confirmation

  1) Virtual account payment : 신한은행 납부조회 바로가기   Go to Shinhan bank and insert University Name, your Student ID number, 

        virtual account number, your Name, Payment Date in Korean. 

  2) Samsung card : SMS by Samsung Card Company

 B. Confirmation by Ewha Homepage Eureka system

  1) “Simple Printout Service(간편출력서비스)” (Click here) 
  - Login : ID(Student ID), PW(6 digits of date of birth) → 「Registration」 → 「Tuition Payment Verification」
   2) 
Eureka of Ewha Portal system (EPIS) 

  - Login : ID(Student ID), PW(password) → 「EUREKA」 → 「myeureka」 → 「Registration」 → 「Tuition Payment Verification」 

  C. Real-time tuition payment confirmation SMS service

   - You can get a “Real-time tuition payment confirmation SMS” on your mobile phone by application on Ewha Portal System 

   - “Ewha Portal System(EPIS)” → Login : ID(Student ID), PW(password) → 「EUREKA」 → 「myeureka」 → 「Registration」

         → 「Real-time tuition payment confirmation SMS application」 → click ”Accept”


 5. Miscellaneous Fees

 - Miscellaneous Fees bills (such as student health center bill, etc) are optional. If a student wishes 

 to pay these bills, you should add them to your tuition transfer.

Other bills

Purpose

Inquiry

Student Health Center bill 

(23,200Won)

University Health Service Center is available only for students who pay student health center bill. (You can pay this bill during semester by contact University Health Service Center) 

Free service: regular checkup (once a year, refer to Health Center notice),

  doctor’s service, prescription, consultation with doctors

Paid service: vaccinations, chest X-ray, etc.

University Health Service Center

02-3277-3181

Student Association Fee

(7,000Won)

This fee will be used for Student Council operation and autonomous activity. Only student fee payer can get the student handbook.

Student Council

02-3277-4701~2

Univ. Magazine

Fee

(3,000Won)

This fee will be used for producing and editing the university magazine “EWHA”

University 

Magazine Council

02-3277-7692

 

6. Registration for students with full scholarship

  If student receives full scholarship(the actual amount on a tuition bill is “0” won) in 2021-1st  semester, please register using one of the following methods
  A. Transfer only other payments (miscellaneous Fees)  : Transfer at least one item of miscellaneous fees to a virtual account
  B. Apply “Full scholarship Registration System" in Eureka Menu  : “Ewha Portal System(EPIS)” 

     → Login : ID(Student ID), PW(password) → 「EUREKA」 → 「my eureka → 「Registration」 → 「Full scholarship Registration」 → “apply“
  C. Visit Shinhan Bank : Print out bills and visit Shinhan Bank window(every branch)


7. Tuition reimbursement after tuition payment for those who apply for a  leave of absence

  A. Students who wish to apply for a leave of absence, please do not pay the tuition.

  B. For more information on applying for a leave of absence or returning from leave, please visit Ewha homepage website(www.ewha.ac.kr)

     -> click banner “2021-1 휴학, 복학안내(2021-1 guideline for leave of absence or return from leave“)


8. Student Loan

 A. Student who wishes to pay tuition by installment can also apply for student loans from the Korea Student Aid Foundation. 

      Please refer to “Guideline for 2021-1st Korea Student Aid Foundation Student loan Application” at Ewha website

 B. If a student on a tuition installment payment wishes to drop out of the School or to take a leave of absence, she first needs to pay 

      the unpaid installment before applying


9. More Information
  ■ Tuition Payment : Accounting(☎3277-2089)

  ■ Scholarship : Scholarship & welfare(☎3277-2274)