Sohye Lim Professor
Division of Communication & Media/Graduate Program in Children and Media
- Ewha-POSCO Building (Social Sciences) #512
- 02-3277-2239
Research Record
- AI 에이전트의 의인화에 따른 이용자의 진정성 인식에 대한 연구: 오정보 정정 효과를 중심으로 한국방송학보, 2023, v.37 no.5, 195-227
- No Secrets Between the Two of Us: Privacy Concerns Over Using AI Agents Cyberpsychology, 2022, v.16 no.4, 26344
- AI 챗봇 타입과 이용동기에 따른 사용만족도 및 지속사용의도 :자기결정이론을 중심으로 한국콘텐츠학회 논문지, 2020, v.20 no.10, 630-640
- How Social Media Affordances Shape Our Online Identity: Platform Affordances, Social Ties, and Self-Presentation 영상문화콘텐츠연구, 2020, no.21, 421-457
- Mobile Game Characteristics and Opinion Leaders’ Effects on Chinese Game Users’ Attitudes and Acceptance 한국컴퓨터게임학회논문지, 2020, v.33 no.2, 33-41
- Need to belong, privacy concerns and self-disclosure in AI chatbot interaction 디지털콘텐츠학회논문지, 2020, v.21 no.12, 2203-2210
- 동영상의 사회적 시청 동기와 만족도 및 지속의도에서 커뮤니케이션 행위의 조절효과 분석 멀티미디어학회논문지, 2020, v.23 no.10, 1331-1338
- 멀티미디어 설계원리를 적용한 공개교육자료(Open Educational Resources) 사례 분석 및 학습자 인식 탐색 학습자중심교과교육연구, 2019, v.19 no.1, 1035-1060
- 실시간 인터넷 1인 방송의 상호작용성이 의사사회적상호작용, 사회적 실재감, 몰입감에 미치는 영향이용 동기의 조절 효과를 중심으로 방송통신연구, 2019, v.105 no.105, 82-117
- I hate binge-watching but I can't help doing it: The moderating effect of immediate gratification and need for cognition on binge-watching attitude-behavior relation TELEMATICS AND INFORMATICS, 2018, v.35 no.7, 1971-1979
- 소셜 미디어 이용자의 성향과 이용 동기가 계정 익명성에 미치는 효과: 나르시시즘과 자기감시성을 중심으로 한국방송학보, 2018, v.32 no.4, 33~64
- Moderating effect of motivation for MIM use on the association between MIM bullying opportunities and MIM bullying behaviours Behaviour and Information Technology, 2017, v.36 n.12, 1-9
- What makes us two-screen users? The effects of two-screen viewing motivation and psychological traits on social interactions Computers in Human Behavior, 2017, v.75, 339-346
- 내러티브의 사실성과 사회적 이슈 인식의 기제 : 사회적 이슈 인식에 대한 몰입 · 동일시와 사실성 인지 시점의 상호작용 효과 한국방송학보, 2017, v.31 no.2, 41~76
- Who Multitasks on Smartphones? Smartphone Multitaskers' Motivations and Personality Traits CYBERPSYCHOLOGY BEHAVIOR AND SOCIAL NETWORKING, 2016, v.19 no.3, 223-227
- 방송 뉴스에서 배경음악의 심리적 효과: 수용자의 인지적, 정서적 반응과 태도 변화를 중심으로 한국방송학보, 2015, v.29 no.6, 5-36
- 아이트래킹을 이용한 게임 인터페이스에 대한 이용자의 시각적 주의 연구 한국컴퓨터게임학회논문지, 2014, 제27권 2호, 111-118
- 트위터의 매체 간 의제설정: TV 토론 방송과 트위터의 여론 형성 과정에 관한 연구 한국콘텐츠학회 논문지, 2014, 제14권 1호, 139-149
- 환경보호 인식변화를 위한 기능성 게임의 효과 연구 한국컴퓨터게임학회논문지, 2014, 제27권 3호, 69-76
- [학술지논문] No Secrets Between the Two of Us: Privacy Concerns Over Using AI Agents CYBERPSYCHOLOGY-JOURNAL OF PSYCHOSOCIAL RESEARCH ON CYBERSPACE, 2022, v.16 no.4 , 1-18
Courses
-
2025-1st
-
Media Psychology
- Subject No 33759Class No 01
- 2Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 2~2 (POSCO160) , Thu 3~3 (POSCO160)
-
Media Psychology
- Subject No G16366Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (ECC-)
-
-
2023-1st
-
Media Research Method
- Subject No 34691Class No 01
- 3Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 3~3 (POSCO451) , Thu 2~2 (POSCO451)
- Major Requisite
-
Media Psychology
- Subject No G16366Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (ECC-)
-
-
2022-2nd
-
Media Psychology
- Subject No 33759Class No 01
- 2Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 3~3 (POSCO262) , Thu 2~2 (POSCO262)
-
Understanding the Interactive Media
- Subject No G16269Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (ECC-)
-
-
2022-1st
-
Media Psychology
- Subject No 33759Class No 01
- 2Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 3~3 , Thu 2~2
-
Media Psychology
- Subject No G16366Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (-)
-
Academic Background
Stanford University Ph.D.(communication)