EWHA, THE FUTURE WE CREATE

EWHA Portal

Ewha W.UEwha W.U

Open Search
Search
Open Mobile Menu

Ewha W.U

Search
nav bar
 
Ewha University

College of Social Sciences

Sohye Lim Professor

Division of Communication & Media

임소혜 프로필 사진

				
Research Record
  • AI 에이전트의 의인화에 따른 이용자의 진정성 인식에 대한 연구: 오정보 정정 효과를 중심으로 한국방송학보, 2023, v.37 no.5, 195-227
    KCI dColl.
  • No Secrets Between the Two of Us: Privacy Concerns Over Using AI Agents Cyberpsychology, 2022, v.16 no.4, 26344
    SSCI Scopus dColl.
  • AI 챗봇 타입과 이용동기에 따른 사용만족도 및 지속사용의도 :자기결정이론을 중심으로 한국콘텐츠학회 논문지, 2020, v.20 no.10, 630-640
    KCI dColl.
  • How Social Media Affordances Shape Our Online Identity: Platform Affordances, Social Ties, and Self-Presentation 영상문화콘텐츠연구, 2020, no.21, 421-457
    KCI dColl.
  • Mobile Game Characteristics and Opinion Leaders’ Effects on Chinese Game Users’ Attitudes and Acceptance 한국컴퓨터게임학회논문지, 2020, v.33 no.2, 33-41
    KCI dColl.
  • Need to belong, privacy concerns and self-disclosure in AI chatbot interaction 디지털콘텐츠학회논문지, 2020, v.21 no.12, 2203-2210
    KCI dColl.
  • 동영상의 사회적 시청 동기와 만족도 및 지속의도에서 커뮤니케이션 행위의 조절효과 분석 멀티미디어학회논문지, 2020, v.23 no.10, 1331-1338
    KCI dColl.
  • 멀티미디어 설계원리를 적용한 공개교육자료(Open Educational Resources) 사례 분석 및 학습자 인식 탐색 학습자중심교과교육연구, 2019, v.19 no.1, 1035-1060
    KCI dColl.
  • 실시간 인터넷 1인 방송의 상호작용성이 의사사회적상호작용, 사회적 실재감, 몰입감에 미치는 영향이용 동기의 조절 효과를 중심으로 방송통신연구, 2019, v.105 no.105, 82-117
    KCI dColl.
  • I hate binge-watching but I can't help doing it: The moderating effect of immediate gratification and need for cognition on binge-watching attitude-behavior relation TELEMATICS AND INFORMATICS, 2018, v.35 no.7, 1971-1979
    SSCI Scopus dColl.
  • 소셜 미디어 이용자의 성향과 이용 동기가 계정 익명성에 미치는 효과: 나르시시즘과 자기감시성을 중심으로 한국방송학보, 2018, v.32 no.4, 33~64
    KCI dColl.
  • Moderating effect of motivation for MIM use on the association between MIM bullying opportunities and MIM bullying behaviours Behaviour and Information Technology, 2017, v.36 n.12, 1-9
    SCIE SSCI Scopus dColl.
  • What makes us two-screen users? The effects of two-screen viewing motivation and psychological traits on social interactions Computers in Human Behavior, 2017, v.75, 339-346
    SSCI Scopus dColl.
  • 내러티브의 사실성과 사회적 이슈 인식의 기제 : 사회적 이슈 인식에 대한 몰입 · 동일시와 사실성 인지 시점의 상호작용 효과 한국방송학보, 2017, v.31 no.2, 41~76
    KCI dColl.
  • Who Multitasks on Smartphones? Smartphone Multitaskers' Motivations and Personality Traits CYBERPSYCHOLOGY BEHAVIOR AND SOCIAL NETWORKING, 2016, v.19 no.3, 223-227
    SSCI Scopus dColl.
  • 방송 뉴스에서 배경음악의 심리적 효과: 수용자의 인지적, 정서적 반응과 태도 변화를 중심으로 한국방송학보, 2015, v.29 no.6, 5-36
    KCI dColl.
  • 아이트래킹을 이용한 게임 인터페이스에 대한 이용자의 시각적 주의 연구 한국컴퓨터게임학회논문지, 2014, 제27권 2호, 111-118
    KCI dColl.
  • 트위터의 매체 간 의제설정: TV 토론 방송과 트위터의 여론 형성 과정에 관한 연구 한국콘텐츠학회 논문지, 2014, 제14권 1호, 139-149
    KCI dColl.
  • 환경보호 인식변화를 위한 기능성 게임의 효과 연구 한국컴퓨터게임학회논문지, 2014, 제27권 3호, 69-76
    KCI dColl.
  • [학술지논문] No Secrets Between the Two of Us: Privacy Concerns Over Using AI Agents CYBERPSYCHOLOGY-JOURNAL OF PSYCHOSOCIAL RESEARCH ON CYBERSPACE, 2022, v.16 no.4 , 1-18
    SSCI
Courses
  • 2023-1st

    • Media Research Method

    • Media Psychology

      • Subject No G16366Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (ECC-)
  • 2022-2nd

    • Media Psychology

      • Subject No 33759Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 3~3 (POSCO262) , Thu 2~2 (POSCO262)
    • Understanding the Interactive Media

      • Subject No G16269Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (ECC-)
  • 2022-1st

    • Media Psychology

      • Subject No 33759Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 3~3 , Thu 2~2
    • Media Psychology

      • Subject No G16366Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (-)
  • 2021-2nd

    • Media Psychology

      • Subject No 33759Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 3~3 , Thu 2~2
    • Understanding the Interactive Media

      • Subject No G16269Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (POSCO355)
  • 2021-1st

    • HOKMA Seminar

    • Exploring the Social Sciences

      • Subject No 11304Class No 01
      • 1Year ( 3Credit , 3Hour) Fri 3~4
    • Media Psychology

      • Subject No 33759Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 3~3 , Thu 2~2
    • Communication Field Experience 1

      • Subject No 37945Class No 01
      • 4Year ( 1Credit
    • Communication Field Experience 2

      • Subject No 37946Class No 01
      • 4Year ( 2Credit
    • Media Psychology

      • Subject No G16366Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (POSCO351)
Academic Background

Stanford University Ph.D.(communication)