Woon Kyung Lee Assistant Professor
Child Development & Intervention/Graduate Program in Children and Media
- Ewha-POSCO Building (Social Sciences) #420
- 0232774610
Research Record
- COVID-19 stress, marital conflict, social capital, and parenting of preschoolers Family Relations, 2024, v.73 no.3, 1518-1535
- The Effects of Job Stress on South Korean Teachers' Instructional Practices: The Mediating Roles of Teacher Self-Efficacy and Job Satisfaction KEDI JOURNAL OF EDUCATIONAL POLICY, 2024, v.21 no.2
- 국내 거주 난민 어머니들의 학령기 자녀 양육경험 한국가족복지학, 2024, v.71 no.2, 171-212
- 아버지의 양육참여가 유아기 자녀의 스마트기기 과의존에 미치는 영향*어머니의 양육스트레스와 긍정적 양육행동의 매개효과 한국가족복지학, 2024, v.29 no.2, 243-262
- 아버지의 원가족 경험이 부부공동양육에 미치는 영향: 부부갈등과 심리적안녕감의 매개효과 아동학회지, 2024, v.45 no.3, 159-171
- 유아기 자녀를 둔 남성 대상 놀이중심 아버지교육 프로그램 개발 연구 가정과삶의질연구, 2024, v.42 no.3, 151-172
- 청소년의 수면의 질과 우울 및 부모의 삶의 만족도 간의 종단적 관계 청소년학연구, 2024, v.31 no.3, 461-490
- 청소년이 지각한 부모의 삶의 목표와 과잉기대가 청소년의 우울에 미치는 영향 청소년학연구, 2024, v.31 no.3, 255-283
- 부모의 정서사회화가 청소년의 학교생활적응에 미치는 영향: 정서조절곤란의 매개효과 청소년학연구, 2023, v.30 no.4, 309-338
- 아버지의 심리적 통제가 남녀 청소년의 주관적 안녕감에 미치는 영향: 내면화된 수치심과 정서표현 양가성의 매개효과 아동학회지, 2023, v.44 no.2, 131-144
- 취업모의 주도적 성격이 양육행동에 미치는 영향: 일-가정갈등과 결혼만족도의 매개효과 아동학회지, 2023, v.44 no.3, 251-264
- Examining family processes linked to adolescent problem behaviors in single-mother families: The moderating role of school connectedness Frontiers in Psychology, 2022, v.13, 937698
- Examining the Relationship between Social Support, Parenting Stress, and Depression in South Korean Single Mothers Journal of Child and Family Studies, 2022, v.31 no.5, 1232-1245
- Impact of COVID-19-related Stress on Preschool Children’s Internalizing and Externalizing Problem Behaviors: The Indirect Effect of Mother’s Depression and Parenting Behavior Child Indicators Research, 2022
- 어머니의 양육스트레스가 학령초기 아동의 정서조절능력에 미치는 영향: 부부갈등과 양육행동의 매개효과 아동학회지, 2022, v.43 no.4, 425-439
- 코로나19 시기 취업모의 재택근무와 유아기 자녀의 문제행동 간의 관계: 양육스트레스와 강압적 양육행동의 매개효과를 중심으로 가정과삶의질연구, 2022, v.40 no.3, 17-33
- 코로나19로 인한 돌봄공백이 취업모의 우울에 미치는 영향 : 부부갈등 및 가구 빈곤의 조절된 매개효과 한국가족복지학, 2022, v.27 no.2, 127-151
- 사회적 지지, 교사의 자아존중감 및 교사 소진의 관계 교원교육, 2021, v.37 no.2, 349-372
- 토픽모델링을 활용한 아동 행복 관련 기사분석 한국아동복지학, 2021, v.70 no.2, 223-260
- 학령 초기 자녀를 둔 취업모의 일-양육 갈등과 가족공동체 활동 간의 관계: 우울, 부부 공동양육, 사회적 지지의 조절효과 가정과삶의질연구, 2021, v.39 no.3, 35-51
- Adolescent extracurricular activity participation: Associations with parenting stress, mother–adolescent closeness, and social skills Children and Youth Services Review, 2020, v.116, 105110
- Does living in a chaotic home predict adolescent delinquency? A moderated mediation model of impulsivity and school connectedness Children and Youth Services Review, 2020, v.119, 105617
- 취업모의 일-가정갈등이 학령 초기 아동의 스마트폰 의존에 미치는 영향: 우울과 양육행동의 순차적 매개효과 아동학회지, 2020, v.41 no.2, 147-161
- 부모, 교사 및 또래와의 관계가 아동의 창의성에 미치는 영향: 자기결정성의 매개적 역할 아동학회지, 2019, v.40 no.1, 85~98
- 청소년 자녀를 둔 저소득층 한부모가족 어머니들의 부모역할 경험에 대한 질적 연구* 한국가족복지학, 2019, v.24 no.3, 315~351
- 초등학교 고학년 아동의 부모, 교사 및 또래와의 관계유형: 정신건강, 학업스트레스, 학업동기 및 학업성취도와의 관계 아동학회지, 2019, v.40 no.3, 105~121
- 조부모의 학령 초기 손자녀 대리양육 경험에 관한 질적 연구 아동학회지, 2017, v.38 no.1, 189-207
- The effectiveness of a parenting education program based on respected parents & respected children for mothers of preschool-aged children CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW, 2016, v.68, 115-124
- [학술지논문] COVID-19 stress, marital conflict, social capital, and parenting of preschoolers FAMILY RELATIONS, 2024, v.73 no.3 , 1518-1535
- [학술지논문] Deconstructing the Fertility Decline in South Korea: A Fresh View Through Family and Policy Lenses 가족정책연구, 2024, v.4 no.1 , 1-23
- [학술지논문] The Effects of Job Stress on South Korean Teachers' Instructional Practices: The Mediating Roles of Teacher Self-Efficacy and Job Satisfaction KEDI JOURNAL OF EDUCATIONAL POLICY, 2024, v.21 no.2 , 3-22
- [학술지논문] Parental Experiences of Refugee Mothers Raising School-Aged Children in South Korea 한국가족복지학, 2024, v.71 no.2 , 171-212
- [학술지논문] 아버지의 양육참여가 유아기 자녀의 스마트기기 과의존에 미치는 영향*어머니의 양육스트레스와 긍정적 양육행동의 매개효과 한국가족복지학, 2024, v.29 no.2 , 243-262
- [학술지논문] 아버지의 원가족 경험이 부부공동양육에 미치는 영향: 부부갈등과 심리적안녕감의 매개효과 아동학회지, 2024, v.45 no.3 , 159-171
- [학술지논문] 어머니 양육스트레스가 유아의 친사회적 행동에 미치는 영향: 어머니의 정서사회화와 유아의 의도적 통제의 매개효과 아동학회지, 2024, v.45 no.2 , 87-99
- [학술지논문] 유아기 자녀를 둔 남성 대상 놀이중심 아버지교육 프로그램 개발 연구 가정과삶의질연구, 2024, v.42 no.3 , 151-172
- [학술지논문] 청소년의 수면의 질과 우울 및 부모의 삶의 만족도 간의 종단적 관계 청소년학연구, 2024, v.31 no.3 , 461-490
- [학술지논문] 청소년이 지각한 부모의 삶의 목표와 과잉기대가 청소년의 우울에 미치는 영향 청소년학연구, 2024, v.31 no.3 , 255-283
- [학술지논문] 부모의 정서사회화가 청소년의 학교생활적응에 미치는 영향: 정서조절곤란의 매개효과 청소년학연구, 2023, v.30 no.4 , 309-338
- [학술지논문] 아버지의 심리적 통제가 남녀 청소년의 주관적 안녕감에 미치는 영향: 내면화된 수치심과 정서표현 양가성의 매개효과 아동학회지, 2023, v.44 no.2 , 131-144
- [학술지논문] 취업모의 주도적 성격이 양육행동에 미치는 영향: 일-가정갈등과 결혼만족도의 매개효과 아동학회지, 2023, v.44 no.3 , 251-264
- [학술지논문] Examining family processes linked to adolescent problem behaviors in single-mother families: The moderating role of school connectedness FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 2022, v.13 no.0 , 937698-937698
- [학술지논문] Examining the Relationship between Social Support, Parenting Stress, and Depression in South Korean Single Mothers JOURNAL OF CHILD AND FAMILY STUDIES, 2022, v.31 no.5 , 1232-1245
- [학술지논문] Impact of COVID-19-related Stress on Preschool Children's Internalizing and Externalizing Problem Behaviors: The Indirect Effect of Mother's Depression and Parenting Behavior CHILD INDICATORS RESEARCH, 2022, v.15 no.6 , 2093-2113
- [학술지논문] 어머니의 양육스트레스가 학령초기 아동의 정서조절능력에 미치는 영향: 부부갈등과 양육행동의 매개효과 아동학회지, 2022, v.43 no.4 , 425-439
- [학술지논문] 코로나19 시기 취업모의 재택근무와 유아기 자녀의 문제행동 간의 관계: 양육스트레스와 강압적 양육행동의 매개효과를 중심으로 가정과삶의질연구, 2022, v.40 no.3 , 17-33
- [학술지논문] 코로나19로 인한 돌봄공백이 취업모의 우울에 미치는 영향* 부부갈등 및 가구 빈곤의 조절된 매개효과 한국가족복지학, 2022, v.27 no.2 , 127-151
- [학술지논문] 사회적 지지, 교사의 자아존중감 및 교사 소진의 관계 교원교육, 2021, v.37 no.2 , 349-372
- [학술지논문] 토픽모델링을 활용한 아동 행복 관련 기사분석 한국아동복지학, 2021, v.70 no.2 , 223-260
- [학술지논문] 학령 초기 자녀를 둔 취업모의 일-양육 갈등과 가족공동체 활동 간의 관계: 우울, 부부 공동양육, 사회적 지지의 조절효과 가정과삶의질연구, 2021, v.39 no.3 , 35-51
- [학술지논문] Does living in a chaotic home predict adolescent delinquency? A moderated mediation model of impulsivity and school connectedness CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW, 2020, v.119 no.0 , 105617-105617
- [연구보고서] 아이돌봄 영아 놀이프로그램 2단계 13~24개월 여성가족부, 한국건강가정진흥원, 2023
Courses
-
2025-1st
-
Parent-Child Relationships
- Subject No G11781Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (ECOL404)
-
Practicum in Parent Education
- Subject No G11784Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 2~3 (ECOL404)
-
Independent Study Ⅰ
- Subject No G11787Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Fri 7~8 (ECOL407-2)
-
-
2024-2nd
-
Parent Education
- Subject No 22609Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 3~3 (POSCO451) , Thu 2~2 (POSCO451)
-
Studies on Parent Education Programs
- Subject No G11800Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 2~3 (ECOL404)
-
Independent Study Ⅱ
- Subject No G11804Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 5~6 (ECOL407-2)
-
-
2024-1st
-
Exploring the Social Sciences 강의 계획서 상세보기
- Subject No 11304Class No 01
- 1Year ( 3Credit , 3Hour) Fri 3~4 (POSCO160)
-
Parent-Child Relationships
- Subject No G11781Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (ECOL404)
-
Practicum in Parent Education
- Subject No G11784Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 2~3 (ECOL404)
-
Independent Study Ⅰ
- Subject No G11787Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 5~6 (ECOL407-2)
-
-
2023-2nd
-
Parent Education 강의 계획서 상세보기
- Subject No 22609Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 4~4 (POSCO451) , Thu 5~5 (POSCO451)
-
Studies on Parent Education Programs
- Subject No G11800Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (ECOL404)
-
Independent Study II
- Subject No G11804Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 5~6 (ECOL407-2)
-
-
2023-1st
-
Exploring the Social Sciences 강의 계획서 상세보기
- Subject No 11304Class No 01
- 1Year ( 3Credit , 3Hour) Fri 3~4 (POSCO160)
-
Parent-Child Relationships
- Subject No G11781Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 2~3 (ECOL-404)
-
Practicum in Parent Education
- Subject No G11784Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (ECOL404)
-
Independent Study I
- Subject No G11787Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 5~6 (ECOL407-2)
-
-
2022-2nd
-
Human Development and the Family
- Subject No 10109Class No 02
- Year ( 3Credit , 3Hour)
-
Studies on Parent Education Programs
- Subject No G11800Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (ECOL404)
-
Independent Study II
- Subject No G11804Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 5~6 (ECOL404)
-
-
2022-1st
-
Human Development and the Family
- Subject No 10109Class No 02
- Year ( 3Credit , 3Hour)
-
Exploring the Social Sciences
- Subject No 11304Class No 01
- 1Year ( 3Credit , 3Hour) Fri 3~4
-
Practicum in Parent Education
- Subject No G11784Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 2~3 (-)
-
Independent Study I
- Subject No G11787Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 5~6 (-)
-