Hyekyong Choi Professor
Department of Consumer Studies
- Department Chair, Consumer Studies
- Ewha-POSCO Building (Social Sciences) #412
- 02-3277-3100
- Office hours
- 사전 약속
Research Record
- 명품소비가 소비자의 행복에 미치는 영향: 구매동기, 자기진정성, 구매 만족도를 중심으로 소비자학연구, 2023, v.34 no.2, 77-98
- 1980년대에 출생한 중국 어머니들의 자녀 가치관과 자녀 양육을 위한 지출 아시아태평양융합연구교류논문지, 2021, v.7 no.11, 177-186
- A Study on the Diffusion of Mobile Payment Usage in China : Focusing on the Use Diffusion Model 아시아태평양융합연구교류논문지, 2021, v.7 no.9, 189-198
- 밀레니얼세대의 자아존중감과 불안정 성인애착이 보상소비행동에 미치는 영향 문화기술의 융합, 2021, v.7 no.1, 99-104
- 제품위해도 평가에 대한 소비자 인식 연구 소비자정책교육연구, 2021, v.17 no.1, 1-15
- 중년 여성의 취향 소비에 관한 연구: 텍스트 분석 기법을 중심으로 소비문화연구, 2020, v.23 no.4, 59-77
- 노브랜드 브랜드 확장성에 관한 연구: 소비자 관점에서의 탐색 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지, 2019, v.9 no.7, 983~992
- 중국 예비은퇴자들의 주거 애착에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지, 2019, v.9 no.12, 1439-1446
- Study of driving usability in senior consumers Asia Life Sciences, 2018, v.SUPPLEMENT 15 no.4, 2177-2186
- 중국 소비자들의 스마트폰 택시 앱 이용실태, 가치속성에 대한 지각과 만족도 국제지역연구, 2018, v.22 no.1, 141~159
- Study on the improvement of quality evaluation index for community social service investment: With a focus on fuzzy analysis on quality evaluation index Information (Japan), 2017, v.20 no.5, 3479-3488
- A study on the motivations of herd behavior Information (Japan), 2016, v.19 no.4, 1233-1238
- Searching for identity-consistency after retirement: The meaning of consumption among elderly consumers Information (Japan), 2015, v.18 no.5, 2027-2032
- 성공적 노화인식과 은퇴기대가 은퇴준비행동에 미치는 영향 - 1, 2차 베이비붐 세대를 중심으로 Financial Planning Review, 2015, v.8 no.4, 23-57
- 소비자들의 공기업에 대한 인식과 태도 연구: 정당성을 중심으로 한국공공관리학보, 2015, v.29 no.2, 33-61
- 소셜 네트워킹 서비스(SNS)의 유용성과 이용용이성에 대한 지각이 성인 소비자의 서비스 사용수준에 미치는 영향 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지, 2015, v.5 no.3, 11-18
- 한국 20대와 30대의 여가소비특성에 관한 연구: 여가욕구, 진지한 여가태도, 여가활동유형을 중심으로 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지, 2015, v.5 no.2, 377-385
- 21세기 초 한국 성인들의 예술문화소비에 관한 연구 디지털융복합연구, 2014, 제12권 9호, 433-444
- [학술지논문] The Effect of Consumer Resistance and Trust on the Intention to Accept Fully Autonomous Vehicles MOBILE INFORMATION SYSTEMS, 2023, v.. no.. , 3620148-3620148
- [학술지논문] 국문: 중국소비자의 모바일결제 사용 실태와 확산요인에 관한 연구 아시아태평양융합연구교류논문지, 2021, v.7 no.9 , 189-198
- [학술지논문] A Study on Consumers' Perception of Product Risk Assessment 소비자정책교육연구, 2021, v.17 no.1 , 1-15
- [학술지논문] A Study on Taste Consumption of Middle-Aged Women -Based on Text Analysis Techniques- 소비문화연구, 2020, v.23 no.4 , 59-77
Courses
-
2025-1st
-
Psychology of Consumption 강의 계획서 상세보기
- Subject No 35374Class No 01
- 3Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 (POSCO160) , Wed 2~2 (POSCO160)
-
Seminar in Consumer Psychology 강의 계획서 상세보기
- Subject No G17334Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 5~6 (POSCO464)
-
students Teaching II
- Subject No ED114Class No 13
- Year ( 2Credit , 2Hour)
-
-
2024-2nd
-
Analysis of Consumption Patterns and Trends 강의 계획서 상세보기
- Subject No 36720Class No 01
- 2Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 4~4 (POSCO464) , Thu 5~5 (POSCO464)
-
Seminar in Consumption Trends 강의 계획서 상세보기
- Subject No G13773Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 6~7 (POSCO-454)
- Classroom Changed
-
-
2024-1st
-
Psychology of Consumption
- Subject No 35374Class No 01
- 3Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 (POSCO451) , Wed 2~2 (POSCO451)
-
Comparative Studies in International Consumer Market
- Subject No G11537Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 5~6 (POSCO355)
-
-
2023-1st
-
Consumer Lifestyles 강의 계획서 상세보기
- Subject No 36799Class No 01
- 2Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 7~7 (POSCO151) , Fri 6~6 (POSCO151)
-
Seminar in Consumer Product Design and Development 강의 계획서 상세보기
- Subject No G18500Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 8~9 (POSCO351)
-
Artificial Intelligence and Big Data in Social Sciences
- Subject No G90010Class No 01
- Year ( 1.5Credit , 1.5Hour) Tue 5~5
- Professor Changed
-
-
2022-2nd
-
Analysis of Consumption Patterns and Trends 강의 계획서 상세보기
- Subject No 36720Class No 01
- 2Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 3~3 (POSCO261) , Fri 2~2 (POSCO261)
-
Seminar in Consumption Trends 강의 계획서 상세보기
- Subject No G13773Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 8~9 (POSCO351)
-
Artificial Intelligence and Big Data in Social Sciences
- Subject No G90010Class No 01
- Year ( 1.5Credit , 1.5Hour) Tue 5~5
-
-
2022-1st
-
Exploring the Social Sciences
- Subject No 11304Class No 01
- 1Year ( 3Credit , 3Hour) Fri 3~4
-
Consumer Lifestyles
- Subject No 36799Class No 01
- 2Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 2~2 , Fri 3~3
-
Seminar in Future Consumers and Consumption
- Subject No G15672Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 8~9 (-)
-
Artificial Intelligence and Big Data in Social Sciences
- Subject No G90010Class No 01
- Year ( 1.5Credit , 1.5Hour) Tue 5~5
-
Academic Background
Cornell University Ph.D.(인간발달 및 가족학)