Hye-Won Lee Professor
Department of Psychology
Hye-Won Lee is the professor of Psychology and the researcher in cognitive psychology. She earned her Ph.D from the University of Massachusetts at Amherst, USA. She is currently proceeding research on Hangul processing, word recognition, cognitive aging, reading and eye movement, vision, and perception. She published numbers of papers in Journal of Memory and Language, VIsion Research, Psychonomic Bulletin & Review, Journal of VIsion, Korean Journal of Experimental Psychology. The Korean Journal of Cognitive Science.
- Ewha-POSCO Building (Social Sciences) #619
- 02-3277-4103
Research Record
- The Influence of Visual Quality and Sentence Difficulty on Sentence Context Effects in Reading Speed 한국심리학회지: 인지 및 생물, 2024, v.36 no.4, 177-187
- 한글 단어 재인에서 시각적 요인에 따른 공간주의의 영향 인지과학, 2023, v.34 no.1, 1-20
- 시각적 단어 재인에서 공간주의의 영향 한국심리학회지: 인지 및 생물, 2020, v.32 no.4, 305-318
- Priming effects of age stereotypes on memory of older adults in Korea Asian Journal of Social Psychology, 2019, v.22 no.1, 39-46
- 글자 간 간격이 한글 문장의 읽기 속도에 미치는 영향 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지, 2019, v.9 no.3, 203-212
- 비균형적 한국어-영어 이중언어자의 번역점화효과 한국심리학회지: 인지 및 생물, 2019, v.31 no.3, 211-221
- 컴퓨터 환경의 한글 단어 처리에서 시각적 강조 효과: 다양한 강조기법 비교 예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지, 2019, v.9 no.2, 9-20
- 악보의 시각적 요소가 악보 지각에 미치는 영향: 음악적 전문가와 비전문가 비교 한국심리학회지: 인지 및 생물, 2017, v.29 no.4, 411~422
- 이중 언어자의 언어 전환 비용: 언어 산출을 중심으로 언어과학연구, 2017, v.1 no.82, 237~259
- 한국어 심성어휘집 연구를 위한 어휘판단 데이터베이스 한국심리학회지: 인지 및 생물, 2017, v.29 no.4, 395~410
- 인지노화의 사회심리학적 요인: 노화 고정관념과 자기신념을 중심으로 한국노년학, 2016, v.36 no.3, 751~763
- 한국어 단어재인에서 한 글자 단어 열등 효과 언어과학연구, 2016, v.0 no.77, 109-125
- 목표유지가 청년과 노인의 주의에 미치는 영향 한국노년학, 2015, v.35 no.3, 643-658
- 컴퓨터 환경에서 한글 글자 크기가 청년과 노인의 읽기 속도에 미치는 영향 한국심리학회지: 인지 및 생물, 2015, v.27 no.3, 367-384
- [학술지논문] 시각질과 문장 난이도가 읽기 속도에서 문장맥락효과에 미치는 영향 한국심리학회지: 인지 및 생물, 2024, v.36 no.4 , 177-187
Courses
-
2025-1st
-
Psychology of Language
- Subject No 34516Class No 01
- 4Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 (POSCO) , Wed 2~2 (152)
-
Cognition and Emotion
- Subject No G11352Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 4~5 (POSCO354)
-
-
2024-2nd
-
Cognitive Psychology
- Subject No 21616Class No 01
- 2Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 3~3 (POSCO252) , Thu 2~2 (POSCO252)
-
Psychology Internship Ⅰ
- Subject No 37736Class No 01
- 4Year ( 1Credit
-
Psychology Internship Ⅱ
- Subject No 37737Class No 01
- 4Year ( 2Credit
-
Psychology InternshipⅢ
- Subject No 38698Class No 01
- 4Year ( 3Credit
-
Language and Cognition
- Subject No G17160Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 5~6 (POSCO362)
-
-
2024-1st
-
Psychology of Language
- Subject No 34516Class No 01
- 4Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 3~3 (POSCO) , Wed 2~2 (152)
-
Psychology Internship Ⅰ
- Subject No 37736Class No 01
- 4Year ( 1Credit
-
Psychology Internship Ⅱ
- Subject No 37737Class No 01
- 4Year ( 2Credit
-
Psychology InternshipⅢ
- Subject No 38698Class No 01
- 4Year ( 3Credit
-
Cognition and Emotion
- Subject No G11352Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 4~5 (POSCO354)
-
-
2023-2nd
-
Cognitive Psychology 강의 계획서 상세보기
- Subject No 21616Class No 01
- 2Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 3~3 (POSCO) , Fri 2~2 (151)
-
Language and Cognition
- Subject No G17160Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 4~5 (POSCO354)
-
-
2023-1st
-
Psychology of Language 강의 계획서 상세보기
- Subject No 34516Class No 01
- 4Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 6~6 (POSCO) , Wed 5~5 (152)
-
Cognition and Emotion
- Subject No G11352Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Thu 5~6 (POSCO460)
-
-
2022-2nd
-
Cognitive Psychology
- Subject No 21616Class No 01
- 2Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 3~3 (POSCO) , Fri 2~2 (151)
-
Language and Cognition
- Subject No G17160Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 5~6 (POSCO457)
-
-
2022-1st
-
Psychology of Language
- Subject No 34516Class No 01
- 4Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 5~5 , Wed 4~4
-
Cognition and Emotion
- Subject No G11352Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Fri 2~3 (-)
-