EWHA, THE FUTURE WE CREATE

EWHA Portal

Ewha W.UEwha W.U

Open Search
Search
Open Mobile Menu

Ewha W.U

Search
nav bar
 
Ewha University

The Graduate School

Han Up Jang Professor

Department of French Language & Literature

장한업 프로필 사진
Han-up Jang is professor of Departement of French Language and Literature at Ewha Womans University. He received his Ph.D in French Language Teaching (Didactique du fran ais langue  trang re) from University of Rouen (France) and published more than thirty academic papers in national and international journals. Since 2009 he is trying to introduce in Korea Intercultural Education developed in France and Europe. He translated 4 books (L’ ducation interculturelle, L’interculturel, La soci t  interculturelle, L’interculturel : principes et r alit s   l’ cole) and worte C’est le moment de l’ ducation interculturelle(Gyoyukgwahaksa).
  • Department Chair, Multicultural/Intercultural Studies/Director, Center for Multiculture Research
  • Humanities Building #514
  • 02-3277-2673
  • Office hours
    • 월 3.30-4.30, 금 11시-12시, 2시-4시
Research Record
  • 다문화 선진국의 ‘상호문화교실 만들기’ 비교 연구 및 시사점 문화교류와 다문화교육, 2023, v.12 no.5, 1-21
    KCI dColl.
  • 『논어』의 인(仁) 사상과 상호문화교육의 유사점과 시사점 철학논총, 2021, v.106 no.4, 165-198
    KCI dColl.
  • 교육부의 다문화교육 대책(2006~2021)에 대한 비판적 고찰 및 제언 문화교류와 다문화교육, 2021, v.10 no.6, 1-21
    KCI dColl.
  • 20세기‘상호문화 담론들’에 대한 비교 고찰 비교교육연구, 2018, v.28 no.3, 265~289
    KCI dColl.
  • 유럽의 상호문화교육 지침서 비교 연구 비교교육연구, 2017, v.27 no.1, 199~222
    KCI dColl.
  • 상호문화교육의 철학적 기반에 대한 고찰* - 상호주관성과 상호문화성을 중심으로 교육의 이론과 실천, 2016, v.21 no.2, 33~54
    KCI dColl.
  • 뒤브와(R.D. Dubois)의 ‘상호문화교육’에 대한 현대적 조명 교육의 이론과 실천, 2015, v.20 no.3, 121-143
    KCI dColl.
  • 유네스코의 교육적 관점의 변화 연구 교육의 이론과 실천, 2015, v.20 no.1, 113-131
    KCI dColl.
  • 선진국의 표현 교육과 평가 사례 연구-프랑스와 뉴질랜드를 중심으로- 새국어교육, 2014, 99호, 27-42
    KCI dColl.
Courses
  • 2024-1st

    • K-MOOC:Reading Culture through Etymology

    • Introduction to French Area Studies 강의 계획서 상세보기

      • Subject No 38311Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 5~5 (HAK508) , Wed 4~4 (HAK508)
    • Theories on Multicultural and Intercultural Education 강의 계획서 상세보기

      • Subject No G17115Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 8~9 (HAK-201)
  • 2023-2nd

  • 2023-1st

  • 2022-2nd

    • K-MOOC:Reading Culture through Etymology

    • Public Speaking in French 강의 계획서 상세보기

      • Subject No 35596Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 4~4 (ECC) , Fri 5~5 (137)
    • Teaching Methods on Multicultural and intercultural Education 강의 계획서 상세보기

      • Subject No G17120Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 8~9 (ECC)
  • 2022-1st

    • K-MOOC:Reading Culture through Etymology

  • 2021-2nd

    • K-MOOC:Reading Culture through Etymology

  • 2021-1st

    • K-MOOC:Reading Culture through Etymology

    • Introduction to French Area Studies 강의 계획서 상세보기

      • Subject No 38311Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 6~6 (POSCO464) , Wed 5~5 (POSCO464)
    • Theories on Multicultural and Intercultural education 강의 계획서 상세보기

      • Subject No G17115Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 8~9 (POSCO-251)
Academic Background

University of Rouen Normandy Doct.es lettres (언어학)