EWHA, THE FUTURE WE CREATE

EWHA Portal

Ewha W.UEwha W.U

Open Search
Search
Open Mobile Menu

Ewha W.U

Search
nav bar
 
Ewha University

College of Education

Yong-Hee Hong Professor Emeritus

프로필 이미지 없음
Dr. Yonghee Hong is a professor of the department of Early Childhood Education. She received her B.A. and M.A. from Ewha Womans University and her Ph.D. from the University of Illinois at Urbana-Champaign in the United States in Early Childhood Education. Prof. Hong has worked at Ewha Womans University Kindergarten as a teacher and a director. Currently, she serves as a head of the department of Early Childhood Education and a director of Educational Research Institute College of Education. Her recent research interests are happiness education for young children, as well as developing educational program for multi-cultural family children. Currently, she teaches and supervises graduate studies in Creative Education for Young Children and Seminar on Happiness education for young Children, and undergraduate studies in Math Education for Young Children and Visual Art Education for Young Children.
Research Record
  • 어린이집 유아, 부모, 교사가 함께 만드는 수학교구에 관한 실행연구 육아지원연구, 2020, v.15 no.4, 159-198
    KCI dColl.
  • 유치원 만 5세 유아들의 또래와의 놀이 거부에 관한 사례 연구 교육과학연구, 2020, v.51 no.4, 113-148
    KCI dColl.
  • The Korean-Vietnamese multicultural families' experiences of visiting maternal homes in Vietnam Asia-Pacific Journal of Research in Early Childhood Education, 2019, v.13 no.1, 107-128
    Scopus dColl.
  • 샘터유치원 만 3세 새싹반의 규칙에 대한 질적 연구 교육과학연구, 2019, v.50 no.1, 53-89
    KCI dColl.
  • 자연유치원 만 5세 학급의 이야기나누기 활동에 대한 사례연구 영유아교육: 이론과 실천, 2019, v.4 no.1, 49-75
    KCI후보 dColl.
  • 베트남 결혼이민여성 유아기 자녀의 다중정체성에 관한 질적 연구 육아지원연구, 2018, v.13 no.1, 139~174
    KCI dColl.
  • 캄보디아 다문화가족 부모의 자녀 언어교육 지원을 위한 실행연구 유아교육연구, 2018, v.38 no.6, 345~382
    KCI dColl.
  • 활동이론에 따른 만 5세 유아들의 수ㆍ조작 활동에 관한 사례연구 유아교육연구, 2018, v.38 no.2, 91~128
    KCI dColl.
  • 유치원 만 5세 유아 간 사적 대화에 관한 질적 연구 교육과학연구, 2017, v.48 no.3, 187~213
    KCI dColl.
  • 자녀의 외가방문에 대한 베트남 결혼이민여성의 요구 조사 다문화교육연구, 2017, v.10 no.4, 55~84
    KCI dColl.
  • 캄보디아 다문화가정 부모의 캄보디아어 교육에 대한 사례 연구 다문화교육연구, 2017, v.10 no.4, 85~126
    KCI dColl.
  • 만 5세 자연반 유아들의 음악적 행동에 관한 문화기술적 연구 교육과학연구, 2016, v.47 no.1, 27-49
    KCI dColl.
  • 산들유치원 만 5세 유아들의 사회적 힘에 관한 문화기술적 연구 교육과학연구, 2016, v.47 no.4, 95
    KCI dColl.
  • 한국 내 베트남 결혼이민여성의 부모역할에 대한 인식과 실제 유아교육연구, 2016, v.36 no.2, 213~241
    KCI dColl.
  • 유치원 만 3세 유아의 ‘약속’에 관한 질적 연구 사고개발, 2015, v.11 no.4, 95-123
    KCI dColl.
  • 하늘유치원 만 5세아의 읽기・쓰기에 대한 문화기술적 연구 교육과학연구, 2015, v.46 no.3, 23-47
    KCI dColl.
  • 반석어린이집 만 3세반 교사들이 경험하는기본생활습관 교육에 관한 질적연구 교육과학연구, 2014, 제45권 1호, 1-28
    KCI dColl.
  • 유아들의 그림에 나타난 행복한 경험에 대한 인식 육아지원연구, 2014, 제9권 4호, 131-158
    KCI dColl.
  • [학술지논문] The Korean-Vietnamese multicultural families' experiences of visiting maternal homes in Vietnam Asia-Pacific Journal of Research in Early Childhood Education, 2019, v.13 no.1 , 107-128
    Scopus
  • [학술지논문] A Qualitative study of class rules for 3-year-olds in the Saessak class at Saemteo Kindergarten 교육과학연구, 2019, v.50 no.1 , 53-89
    KCI
  • [학술지논문] 자연유치원 만 5세 학급의 이야기나누기 활동에 대한 사례연구 영유아교육: 이론과 실천, 2019, v.4 no.1 , 49-75
  • [학술발표] An Action Research on Mathematics Teaching Materials made by Children, Parents, and Teachers in Childcare Center 2019 한국육아지원학회 추계학술대회, 대한민국, 서울, 2019-11-02 머지않은 미래사회의 급격한 변화와 영유아교육의 질 제고: 영유아의 뇌 발달, 2019, 143-151
Courses
Academic Background

University of Illinois at Urbana-Champaign Ph.D.(교과과정 및 교수)

Ewha Womans University 문학석사(교육학과)

Ewha Womans University 문학사(교육학과)