수강철회 안내 (Course Withdrawal)

닫기

[학부 및 일반대학원] 2024학년도 제2학기 교과목 수강철회 안내
[Undergraduate / Graduate] 2024 Fall Course Withdrawal

1. 기간

2024. 9. 23(월) 09:00 ~ 9. 27(금) 17:00

기간이 지난 후에는 철회 등 변경 절대 불가합니다.

2. 철회 불가 과목
  • 가. 학부
    • College English (10098, 면제자반 포함)
    • Advanced English 면제자반 (10099-43)
    • 사회봉사 I, II, III (10575, 10578, 10579)
    • 이화커리어현장실습 1, 2, 3, 4, 5 (11468, 11469, 11470, 11471, 11472)
    • 글로벌인턴십 1, 2, 3, 4, 5, 6 (11476, 11477, 11478, 11479, 11480, 11481)
    • 취업전략설계 (10812)

    수강 중인 모든 교과목 철회 불가능 (최소 1개(1학점) 이상 반드시 수강)

  • 나. 대학원
    • 논문세미나(Z0001, Z0002)
3. 철회 신청 : 인터넷 수강신청 시스템(http://sugang.ewha.ac.kr)

[수강신청 철회] → [철회신청] → 해당 교과목 [결과] → [철회신청 Applied] 확인

4. 철회 확인 : 인터넷 수강신청 시스템(http://sugang.ewha.ac.kr)
  • 1) 철회 기간 중 : [수강신청 내역조회] → 해당 교과목 [철회] → W 확인
  • 2) 9. 30(월) 13:00시 이후: [수강신청 내역조회] → 해당 교과목 [철회] → Y 확인

    사이버캠퍼스 조회: 10. 1(화)부터 확인 가능

철회 신청 결과( 철회신청 Applied ) 및 처리 결과( Y )를 반드시 확인하시기 바랍니다.

5. 유의사항
  • 가. 교과목 수강 철회 마감시간을 반드시 지켜주시기 바랍니다.
  • 나. 수강신청을 하였으나 수업에 참여하지 않은 교과목은 철회하여야 합니다.
  • 다. 수강하고 있는 교과목을 모두 철회할 수 없으며, 철회 후에도 최소 1개(1학점) 이상의 교과목은 수강해야 합니다.
  • 라. 국내대학 학점교류 교과목도 본교 철회기간에 본교 마이 유레카에서 철회신청을 하여야 합니다.
    • ① 본교 철회 기간 중 본교 유레카에서 철회
    • ② 해당 대학 학사 일정에 따라 수강 철회 절차 별도 진행
  • 마. 철회한 교과목은 성적 평가에서 제외되며, 철회 내역은 성적증명서에 기재되지 않습니다.

(Undergraduate / Graduate) 2024 Fall Course Withdrawal

1. Period

September 23(Mon) 09:00 ~ 27(Fri) 17:00

Course withdrawal and other changes cannot be made once the period is over.

2. No withdrawals allowed:
  • A. Undergraduate
    • College English (10098, including exemption classes)
    • Advanced English exemption class (10099-43)
    • Social Service Activity for the Students I, II, III (10575, 10578, 10579)
    • Ewha Career Co-op 1, 2, 3, 4, 5 (11468, 11469, 11470, 11471, 11472)
    • Global Internship 1, 2, 3, 4, 5, 6 (11476, 11477, 11478, 11479, 11480, 11481)
    • Strategic Employment Planning (10812)
  • B. Graduate
    • Thesis Seminar (Z0001, Z0002)
3. Course Withdrawal Procedure

[Course Withdrawal] → Click [철회신청] → Courses which have been withdrawn will be listed [철회신청 Applied] on the Result Section.

4. Check Course Withdrawal
  • 1) Withdrawal period : [View Course Registration] → Courses which have been withdrawn will be listed [W] on the Withdrawal Section.
  • 2) After September 30(Mon) 13:00 : [View Course Registration] → Courses which have been withdrawn will be listed [Y] on the Withdrawal Section.

    You can check Cybercampus Withdrawal Courses from October 1(Tue)

Please check your course withdrawal request result ( 철회신청 Applied ) and process result (Y).

5. Important Notes
  • A. Please take note of the deadline for the course withdrawal period.
  • B. Courses which you have not attended must be withdrawn.
  • C. You cannot withdraw all courses you have registered. You must have at least 1 course (1 credit) registered
  • D. For domestic university credit exchange courses, you must withdraw during Ewha’s courses withdrawal period if applicable.
    • ① Withdraw during Ewha’s course withdrawal period.
    • ② According to each University’s Academic Calendar, withdraw courses additionally.
  • E. Withdrawn courses are not included in your grade assessment, and are not included in your Academic Transcript.