[학술지논문] Building a Fashion Omni-Channel Shopping Experience Design in 2030 : Based on the Analysis of Technical Trends in Industry 4.0 and Trends in Consumer Markets, Retail, and Fashion Industries
한국콘텐츠학회 논문지, 2024, v.24
no.3
, 218-239
KCI
[학술지논문] 버추얼 휴먼과 버추얼 아바타의 차이점에 대한 연구 -사용 기술과 사용 상황을 기준으로-
커뮤니케이션디자인학연구, 2024, v.86
no.86
, 51-60
KCI
[학술지논문] 디자인 씽킹의 문제 발견에서의 빅데이터 분석 활용 연구 - LDA 토픽 모델링을 이용한 한국의 기후변화에 대한 의미 도출
Archives of Design Research, 2023, v.36
no.4
, 211-221
Scopus
[학술지논문] The Effect of The Use of Avatars In Second-hand Trading on The Intention to Reuse Second-hand Trading Platforms -Focused on the 3 Types of Avatars and 102 30s Users of Trading Platform-
커뮤니케이션디자인학연구, 2023, v.84
no.1
, 431-444
KCI
[학술지논문] A Study on the Application of Big Data Analysis for the Process of Discovering Problems in Design Thinking - Focusing on Domestic Eco-Friendly Issues Related to COVID-19
산업디자인학연구, 2022, v.16
no.1
, 85-98
KCI
[학술지논문] Study of the Desk Research Process for utilizing Big Data Analysis in Design Thinking
산업디자인학연구, 2022, v.16
no.4
, 71-83
KCI
[학술지논문] 순환경제 활성화를 위한 에코 패키지의 동향분석 및 시사점
브랜드디자인학연구, 2021, v.19
no.1
, 197-210
KCI
[전시발표] Consumer research and CMF design strategy for Steel UBR product development
대한민국, 송도, 포스코건설, 2020
[학술발표] A Study on the Realistic Expression Degree of Avatar Making Process by Mobile Platform2023 한국디자인학회 봄 국제학술대회, 대한민국, 안산, 2023-05-20
2023 한국디자인학회 봄 국제학술대회 논문집, 2023, 314-315