배재현(裵宰賢) 교수

경영학부 /경영학과

배재현 프로필 사진
배재현 교수는 경영대학 마케팅 전공 교수로 미국 콜럼비아대 경영대학원에서 마케팅 박사학위를 받았다. 주 연구 분야는 마케팅 혁신과 신제품 개발 분야이며 현재까지 총 20여편의 논문을 SSCI급 국제학술지에 발표했다.
연구실적
  • 모바일쿠폰에 대한 인지된 이익, 위험, 가치, 태도 및 사용태도가 지속적 사용의도에 미치는 영향 인터넷전자상거래연구, 2019, v.19 no.3, 173~199
    KCI dColl.
  • New Product Creativity Antecedents and Consequences: Evidence from South Korea, Japan, and China JOURNAL OF PRODUCT INNOVATION MANAGEMENT, 2018, v.35 no.6, 939-959
    SCIE SSCI Scopus dColl.
  • 종이쿠폰과 모바일쿠폰 태도 및 사용태도가 지속적 사용의도에 미치는 영향: 주관적 규범의 조절효과분석 인터넷전자상거래연구, 2018, v.18 no.6, 277~294
    KCI dColl.
  • How do value creation capabilities enhance new product creativity? International Journal of Business Innovation and Research, 2017, v.13 no.3, 288-308
    Scopus dColl.
  • Mutual benefits for buying and supplying firms: The role of technology routinisation International Journal of Business Innovation and Research, 2017, v.14 no.3, 327-344
    Scopus dColl.
  • 소비자의 기업 SNS 사용동기가 브랜드 관계에 미치는 영향: SNS 사용행태를 중심으로 경영논총, 2016, v.34 no.1, 27~51
    KCI후보 dColl.
  • How to Build a Learning Capability for Innovation? A Framework of Market-Based Learning Process 아시아마케팅저널, 2015, v.17 no.1, 27-53
    KCI dColl.
  • The Impact of the Proficiency of Knowledge on Value Creation Capabilities for B2B Firms: The Moderating Role of Market Sensing Competency 마케팅관리연구, 2015, v.20 no.1, 133-167
    KCI dColl.
  • Does intra-firm diffusion of innovation lead to inter-firm relationship benefits? The cases of innovation providers and adopters JOURNAL OF BUSINESS & INDUSTRIAL MARKETING, 2014, v.29 no.6, 514-524
    SSCI Scopus dColl.
  • The Effect of the Perceived Corporate Fit on Loyalty:The Mediating Roles of the Corporate Social Responsibility Perception Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구), 2011, v.21 no.1, 32-44
    KCI dColl.
  • [학술지논문] The Impact of the Proficiency of Knowledge on Value Creation Capabilities for B2B Firms: The Moderating Role of Market Sensing Competency 마케팅관리연구, 2015, v.20 no.1 , 133-167
    KCI
  • [학술지논문] Does intra-firm diffusion of innovation lead to inter-firm relationship benefits? The cases of innovation providers and adopters JOURNAL OF BUSINESS INDUSTRIAL MARKETING, 2014, v.29 no.6 , 514-524
    SCI
  • [학술지논문] Optimal Control for Cash Management with Investment and Retrieval 산업공학(IE interfaces), 2011, v.24 no.4 , 396-407
  • [학술지논문] The Effect of the Perceived Corporate Fit on Loyalty: The Mediating Role of the Corporate Social Responsibility Perception Journal of Global Academy of Marketing Science, 2011, v.21 no.1 , 32-44
  • [학술지논문] The role of emotion in hi-tech product adoption: The case of WCDMA in Korea International Journal of Technology Marketing, 2011, v.6 no.2 , 116-129
  • [학술지논문] Utilization of business technologies: Managing relationship-based benefits for buying and supplying firms INDUSTRIAL MARKETING MANAGEMENT Volume: 39 Issue: 3, 2010, 473-484
    SSCI
  • [학술지논문] Commitment and Vulenability B2B Relationship Selling in the Hong Kong Institutional Insurance Service Industry Journal of Services Marketing, 2008, v.22 no.2 , 136-148
  • [학술지논문] Designing a Coordinated Setup Cost Reduction Program of a Supply Chain IJMS, 2007, v.13 no.2 , 117-139
  • [학술지논문] Utilization of new technologies: organizational adaptation to business environments JOURNAL OF THE ACADEMY OF MARKETING SCIENCE, 2007, v.35 no.2 , 259-269
    SSCI
  • [학술지논문] Antecedents and consequences of the strategic orientations in new product development: The case of Chinese manufacturers INDUSTRIAL MARKETING MANAGEMENT, 2006, v.35 , 348-358
    SSCI
  • [학술지논문] Technology advancement strategy on patronage decisions: the role of switching costs in high-technology markets OMEGA-INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT SCIENCE, 2006, v.34 no.1 , 19-27
    SSCI
강의
  • 2024-2학기

    • 마케팅관리

      • 학수번호 22240분반 01
      • 2학년 ( 3학점 , 3시간) 월 4~4 (경영204) , 목 5~5 (경영204)
      • 전공필수
    • 정량적마케팅리서치

      • 학수번호 B32003분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 수 8~8 (경영611) , 수 9~9 (경영)
      • Fall강의실변경
  • 2024-1학기

    • 마케팅관리

      • 학수번호 22240분반 02
      • 2학년 ( 3학점 , 3시간) 월 4~4 (경영204) , 목 5~5 (경영204)
      • 전공필수
    • 마케팅조사

      • 학수번호 35359분반 01
      • 3학년 ( 3학점 , 3시간) 월 6~6 (경영) , 수 5~5 (117)
    • 마케팅관리

      • 학수번호 B60006분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 토 4~5 (경영508)
      • Spring
    • 문제형성Ⅰ: 마케팅

      • 학수번호 BD0002분반 01
      • 학년 ( 1.5학점 , 1.5시간) 토 4~6 (경영606)
      • Spring
  • 2023-2학기

    • 마케팅관리 강의 계획서 상세보기

      • 학수번호 22240분반 01
      • 2학년 ( 3학점 , 3시간) 월 4~4 (경영204) , 목 5~5 (경영204)
      • 전공필수
    • 정량적마케팅리서치

      • 학수번호 B32003분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 수 8~9 (경영508)
      • Fall
  • 2023-1학기

  • 2022-2학기

    • 마케팅관리

      • 학수번호 22240분반 01
      • 2학년 ( 3학점 , 3시간) 월 4~4 (경영211) , 목 5~5 (경영211)
      • 전공필수
    • 마케팅관리

      • 학수번호 B60006분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 수 8~9 (경영602)
      • Fall
  • 2022-1학기

    • 마케팅조사

      • 학수번호 35359분반 01
      • 3학년 ( 3학점 , 3시간) 월 2~2 , 목 3~3
    • 마케팅조사

      • 학수번호 35359분반 02
      • 3학년 ( 3학점 , 3시간) 월 4~4 , 목 5~5
    • 마케팅관리

      • 학수번호 B60006분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 수 8~9 (경영602)
      • Spring
    • 문제형성의기초 강의 계획서 상세보기

      • 학수번호 BD0001분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간)
      • Spring
  • 2021-2학기

    • 마케팅관리

      • 학수번호 22240분반 01
      • 2학년 ( 3학점 , 3시간) 화 5~5 , 목 6~6
      • 전공필수
    • 마케팅관리

      • 학수번호 B60006분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 수 8~9 (경영606)
      • Fall
  • 2021-1학기

    • 마케팅조사

      • 학수번호 35359분반 01
      • 3학년 ( 3학점 , 3시간) 월 5~5 (경영) , 수 4~4 (117)
    • 마케팅조사

      • 학수번호 35359분반 02
      • 3학년 ( 3학점 , 3시간) 월 4~4 (경영) , 목 5~5 (117)
    • 마케팅관리

      • 학수번호 B60006분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 토 4~5 (경영602)
      • Spring
학력

Columbia University Ph.D.(경영학)