이종국(李鍾國) 교수

경영학부 /경영학과

이종국 프로필 사진
이종국 교수는 경영대학 경영학부 소속 교수로 산업재 마케팅, 국제마케팅 등을 강의하고 있다. 미국 일리노이 주립대 경영대학에서 마케팅 박사학위를 받았으며, 기업간 제휴 및 신제품 혁신에 대한 연구를 하고 있다. <Journal of Marketing(JM)>, <Journal of Management (JOM)>, <Industrial Marketing Management(IMM)>, <European Journal of Operational Research(EJOR)> 등의 학술지에 논문을 발표하였다.
연구실적
  • Licensing early-versus late-stage technologies: The licensee perspective Technology in Society, 2023, v.72, 102199
    SSCI Scopus dColl.
  • The Effects of Price Rank on Clicks and Conversions in Product List Advertising on Online Retail Platforms INFORMATION SYSTEMS RESEARCH, 2021, v.32 no.4, 1412-1430
    SSCI Scopus dColl.
  • 기술, 판매유통 라이센싱에 포함된 기업간 제휴의 역할 상품학연구, 2020, v.38 no.6, 157-164
    KCI dColl.
  • 역동적 시장환경에 대한 탐색 메커니즘으로서의 인수합병에 대한 연구 상품학연구, 2019, v.37 no.6, 37-44
    KCI dColl.
  • Spatial heterogeneity of country-of-origin effects within a country: analysis of online review ratings in the US car market MARKETING LETTERS, 2018, v.29 no.2, 189-205
    SSCI Scopus dColl.
  • The contingency value of the partner firm's customer assets in a business-to-business relationship INDUSTRIAL MARKETING MANAGEMENT, 2018, v.73, 47-58
    SSCI Scopus dColl.
  • 기술기반기업의 협력적 관계망에서 지식자원 흐름의 방향성이 기업성과에 미치는 영향 상품학연구, 2018, v.36 no.3, 109~116
    KCI dColl.
  • Project Customization and the Supplier Revenue-Cost Dilemmas: The Critical Roles of Supplier-Customer Coordination JOURNAL OF MARKETING, 2017, v.81 no.1, 136-154
    SSCI Scopus dColl.
  • When do firms enter a repeated partnership? The effect of contract terms and relative partner characteristics MANAGEMENT DECISION, 2017, v.55 no.10, 2237-2255
    SSCI Scopus dColl.
  • If It Takes a Village to Foster Innovation, Success Depends on the Neighbors: The Effects of Global and Ego Networks on New Product Launches JOURNAL OF MARKETING RESEARCH, 2016, v.53 no.3, 319-337
    SSCI Scopus dColl.
  • Market-Driven Technological Innovation Through Acquisitions: The Moderating Effect of Firm Size JOURNAL OF MANAGEMENT, 2016, v.42 no.7, 1934-1963
    SSCI Scopus dColl.
  • Understanding the Effects of Plural Marketing Structures on Alliance Performance JOURNAL OF MARKETING RESEARCH, 2016, v.53 no.4, 628-645
    SSCI Scopus dColl.
  • Alliance Experience and Governance Flexibility ORGANIZATION SCIENCE, 2015, v.26 no.5, 1536-1551
    SSCI Scopus dColl.
  • The Contingent Effect of Marketing Alliances on Firm Profitability 아시아마케팅저널, 2015, v.16 no.4, 19-37
    KCI dColl.
  • The Timing of Codevelopment Alliances in New Product Development Processes: Returns for Upstream and Downstream Partners JOURNAL OF MARKETING, 2015, v.79 no.1, 64-82
    SSCI Scopus dColl.
  • Corporate Transparency, Product Innovation, and Shareholder Value: Evidence from Korean Pharmaceutical Listings 무역연구, 2014, 제10권 6호, 1-24
    KCI dColl.
  • Interplay between internal investment and alliance specialization in R&D and marketing Industrial Marketing Management, 2014, v.43 no.5, 813-825
    SSCI Scopus dColl.
  • The adoption of mobile self-service technologies: Effects of availability in alternative media and trust on the relative importance of perceived usefulness and ease of use International Journal of Smart Home, 2014, v.8 no.4, 165-178
    Scopus dColl.
  • 인수 기업의 제품 및 지리적 시장 다양성이 인수 후 기술혁신성과에 미치는 영향 상품학연구, 2014, 제32권 1호, 77-90
    KCI dColl.
  • 제약산업에서의 신제품 개발이 기업가치에 미치는 영향: 신제품의 혁신 유형에 따른 기업평판의 조절효과 경영학연구, 2014, 제43권 2호, 443-463
    KCI dColl.
  • 탐색적/활용적 제휴와 인수의 상호작용: 신제품 출시에 미치는 영향 상품학연구, 2014, 제32권 6호, 125-134
    KCI dColl.
  • [학술지논문] The Effects of Price Rank on Clicks and Conversions in Product List Advertising on Online Retail Platforms INFORMATION SYSTEMS RESEARCH, 2021, v.32 no.4 , 1412-1430
    SSCI
강의
  • 2024-2학기

    • 국제마케팅

      • 학수번호 36178분반 01
      • 4학년 ( 3학점 , 3시간) 월 2~2 (경영209) , 목 3~3 (경영209)
      • 영어강의
    • 국제마케팅

      • 학수번호 B32001분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 목 8~9 (경영602)
      • Fall영어강의
  • 2024-1학기

    • 1학년세미나(경영대)

      • 학수번호 10863분반 09
      • 1학년 ( 1학점 월 7~7 (경영303)
      • 경영학으로 세상읽기/경영 303호
    • 마케팅관리

      • 학수번호 22240분반 03
      • 2학년 ( 3학점 , 3시간) 월 2~2 (경영312) , 목 3~3 (경영312)
      • 전공필수,영어강의
    • 마케팅관리

      • 학수번호 B10008분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 월 3~4 (경영602)
      • Spring영어강의
    • 연구방법의기초와문제형성

      • 학수번호 BD0001분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 토 1~3 (경영606)
      • Spring
  • 2022-2학기

    • 국제마케팅

      • 학수번호 36178분반 01
      • 4학년 ( 3학점 , 3시간) 화 3~3 (경영211) , 목 2~2 (경영211)
      • 영어강의
    • 국제마케팅

      • 학수번호 B32001분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 화 8~9 (경영602)
      • Fall영어강의
  • 2022-1학기

    • 마케팅관리

      • 학수번호 22240분반 05
      • 2학년 ( 3학점 , 3시간) 월 3~3 , 수 2~2
      • 전공필수,영어강의
    • 마케팅관리

      • 학수번호 B10008분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 수 4~5 (경영606)
      • Spring영어강의
  • 2021-2학기

    • 마케팅관리

      • 학수번호 22240분반 02
      • 2학년 ( 3학점 , 3시간) 수 6~6 , 금 4~4
      • 전공필수,영어강의
    • 국제마케팅

      • 학수번호 36178분반 01
      • 4학년 ( 3학점 , 3시간) 수 3~3 , 금 2~2
      • 영어강의
    • 국제마케팅

      • 학수번호 B32001분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 금 8~9 (경영508)
      • Fall영어강의
  • 2021-1학기

    • 마케팅관리

      • 학수번호 22240분반 01
      • 2학년 ( 3학점 , 3시간) 화 2~2 , 금 3~3
      • 전공필수,영어강의
    • 마케팅관리

      • 학수번호 B10008분반 01
      • 학년 ( 3학점 , 3시간) 화 4~5 (경영606)
      • Spring영어강의
학력

University of Illinois at Urbana-Champaign Ph.D.(경영학)