이은주 교수는 영어교육과 소속 교수로 미국 UCLA에서 응용언어학 박사학위를 미국 하와이대학교에서 ESL석사학위를 취득하였으며, 학습자 코퍼스 분석과 제2언어습득이 주요 연구 관심사이다. 학부와 대학원에서 영어교육론, 영어교육세미나, 영어습득론 등에 대한 수업을 진행하고 있으며, 영어 학습자 코퍼스 분석, 어휘 습득, 제2언어 습득 등 분야의 연구를 활발하게 수행하여 다수의 논문을 국내외 학술지에 발표하였다.
A corpus-based study of lexical bundles and moves by english l1 and l2 writers in medical journal abstractsKorean Journal of English Language and Linguistics, 2020, v.2020 no.20, 768-800
The Effects of Aural and Textual Input Enhancement Through Movie Clips on the Korean EFL Students’ Learning of Parallelism Rules현대영어교육, 2020, v.21 no.4, 45-57
The Effects of Differing Language Test Presentation Methods on EFL College Students’ Listening Test PerformanceJournal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics, 2020, v.24 no.2, 115-133
Lexical bundles in the Korean EFL teacher talk corpus: A comparison between non-native and native English teachersJournal of Asia TEFL, 2014, v.11 no.3, 73-103
[학술지논문] A Corpus-Based Analysis of Take-Noun Collocations in Essays by Korean University EFL Students
현대영어교육, 2024, v.25
no.0
, 85-99
KCI
[학술지논문] 한국인 영어 학습자의 칭찬 화행 수행: 담화 완성 과제를 중심으로
교과교육학연구, 2024, v.28
no.6
, 442-452
KCI
[학술지논문] An Investigation into Pronunciation Problems of Korean Elderly Learners of English
Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics, 2023, v.27
no.1
, 21-41
KCI
[학술지논문] A corpus-based analysis of lexical bundles between english L1 and L2 writers in medical journal abstracts: Focusing on structures and functions
Journal of Asia TEFL, 2021, v.18
no.1
, 142-160
Scopus
[학술지논문] A corpus-based study of lexical bundles and moves by english l1 and l2 writers in medical journal abstracts
영어학, 2020, v.2020
no.20
, 768-800
Scopus
[학술지논문] The Effects of Differing Language Test Presentation Methods on EFL College Students’ Listening Test Performance
Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics, 2020, v.24
no.2
, 115-133
KCI
[학술지논문] 코퍼스를 활용한 정형어구 학습이 고등학교 학습자의 영어 쓰기 능력 및 정의적 태도에 미치는 영향
Foreign Languages Education, 2020, v.27
no.4
, 119-143
KCI
[학술지논문] 한국대학생 영어 작문 코퍼스에서의 지칭 표현: 응집성을 중심으로
Foreign Languages Education, 2020, v.27
no.2
, 169-197