대학원 디지털미디어학부 소속 여운승 교수는 베이시스트, 미디어 아티스트이자 컴퓨터 음악 연구자로, 스탠포드대학에서 컴퓨터음악 박사학위 취득 후 카이스트에서 교수로 재직하였고 2014년부터 이화여자대학교 디지털미디어학부에 재직중이다. 시청각 예술, 알고리즘 작곡, 음악 인터페이스, 모바일 미디어, 오디오 신호처리 등 다양한 분야에서 인간과 소리의 긍정적인 상호작용에 대한 연구를 활발히 수행하고 있으며, 40여편의 국내외 논문과 함께 새로운 패러다임의 다양한 공연 및 전시를 개최한 바 있다.
음악 인터페이스 디자인 (musical inferface design), 시청각 예술 (audiovisual art), 모바일 컴퓨팅 (mobile computing), 음원합성 및 분석 (sound analysis and synthesis), 디지털 음향신호 처리 (audio DSP)
연구실적
Auditory Display of Fluorescence Image Data in an In Vivo Tumor ModelDIAGNOSTICS, 2022, v.12 no.7, 1728
Linking and clustering artworks using social tags: Revitalizing crowd-sourced information on cultural collectionsJOURNAL OF THE ASSOCIATION FOR INFORMATION SCIENCE AND TECHNOLOGY, 2016, v.67 no.4, 885-899
Griddy: A drawing based music composition system with multi-layered structureProceedings - 40th International Computer Music Conference, ICMC 2014 and 11th Sound and Music Computing Conference, SMC 2014 - Music Technology Meets Philosophy: From Digital Echos to Virtual Ethos, 2014, v.2014, 345-349
Towards touch screen live instruments with less risk: A gestural approachProceedings - 40th International Computer Music Conference, ICMC 2014 and 11th Sound and Music Computing Conference, SMC 2014 - Music Technology Meets Philosophy: From Digital Echos to Virtual Ethos, 2014, v.2014, 780-784
[전시발표] Sonic Illusion 2018
대한민국, 서울, 예술의전당 자유소극장, 2018
[전시발표] Très Décidé 2018
대한민국, 대구, Daegu Art Factory (International Computer Music Conference), 2018
[학술발표] A Study on the Audiovisual Art of Nam June Paik in the Context of Multimodality and SynesthesiaInternational Computer Music Conference 2018, 대한민국, 대구, 2018-08-06
Proceedings of the International Computer Music Conference 2018, 2018, 49-52