조현희 교수는 사범대학 초등교육과 소속 교수로서 미국 워싱턴 대학교(University of Washington, C&I)에서 다문화교육(Multicultural Education)으로 박사학위를 받았다. 공립 초등학교에서 정교사로 근무하였으며, 이화여대에 부임하기 전에는 서울교육대학교 연구원, 고려대학교 연구교수, 홍익대학교 교수로 재직하였다. 다문화교육, 교사교육, 교육과정 정책 및 실행, 학급경영 및 생활지도 분야에서 다수의 학술논문을 발표하였으며, 현재는 이주배경학생 밀집학교 및 문화감응교육에 초점을 둔 연구를 수행하고 있다. (https://scholar.google.com/citations?user=q8vsRasAAAAJ&hl=ko&oi=sra)
[학술지논문] A Resilience‐Disclosure Intervention for Managing Stigmatised North Korean Refugee Identity: A Quasi‐Randomised Controlled Trial
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY, 2025, v.60
no.4
, 1-9
SSCI
[학술지논문] Politics of Inclusion and Exclusion: A Critical Discourse Analysis of South Korea’s Multicultural Education Policies
COMPARATIVE EDUCATION REVIEW, 2025, v.69
no.3
, 451-478
SSCI
[학술지논문] Which pathways do teachers experience before deciding to leave their schools? Exploring Korean teachers’ Attribution to challenges faced while teaching migrant students
TEACHING AND TEACHER EDUCATION, 2025, v.156
no.1
, 104-935
SSCI
[학술지논문] Working through contradictions: How do teachers respond to the hybridization of the competing institutional logics of curriculum centralization and decentralization?
ASIA PACIFIC EDUCATION REVIEW, 2025, v.2025
no.1
, 1-15
SSCI
[학술지논문] 이주배경 학생을 위한 IBDP 의 가능성과 한계: 미국 워싱턴주 시애틀 공립학교 사례를 중심으로
다문화교육연구, 2025, v.18
no.1
, 155-186