박정은 교수는 경영학전공/경영학부 소속 교수로 마케팅전략과 영업전략 연구에서 활발하게 연구 및 강연 활동을 하고 있다. 미국 알라바마 주립대 경영대학에서 박사학위를 받았으며, 미국 뉴햄프셔 주립대에서 교수를 역임하였다. 마케팅 학습 및 효과적인 영업행위 및 관리 등에 대한 연구를 진행하고 있다. 2010년부터 한국마케팅 상임이사, 한국 소비자학회 이사, 2013년 부터 유통연구 편집위원 등으로 활동하고 있으며, 현재까지 총 20여편의 논문을 <Journal of Marketing Research>, <Journal of Business Research> 등 SSCI급 국제학술지와 국내 학술지에 발표했다. 저서로는 『고객자산관리와 마케팅프로세스의 변화』(비앤엠북스) 등이 있다.
The Effects of Characteristics of Instagram Travel Content on the Visit Intention: the Moderating Role of Follower Personality이벤트컨벤션연구, 2024, v.20 no.4, 229-253
The Impact of Online Behavioral Advertising on Consumer Attitude and Impulse Buying: The Moderating Role of Privacy Concerns아시아마케팅저널, 2024, v.26 no.3, 201-212
The Influence of Emotional Labors on Sales Performance and Job Satisfaction Via Burnout: The Moderating Role of Adaptive Selling Behavior in the Chinese MarketplaceCulinary Science & Hospitality Research, 2024, v.30 no.6, 117-133
The Role of Empathy on Sales and Relationship Performance focuses on Chinese Marketplace: The Moderation of the Interpersonal Mentalizing Skill산업혁신연구, 2024, v.40 no.2, 420-436
‘From fail to prevail’ : How a salesperson’s communication sentiment influences consumer forgiveness in service failures focusing on the role of consumer self-construalJournal of Global Scholars of Marketing Science: Bridging Asia and the World, 2024, v.34 no.2, 231-252
‘From fail to prevail’ : How a salesperson’s communication sentiment influences consumer forgiveness in service failures focusing on the role of consumer self-construalJournal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구), 2024, v.34 no.2, 231-252
The Role of Buyer Trust in Outsourced CRM: Its Influence on Organizational Learning and PerformanceJOURNAL OF BUSINESS-TO-BUSINESS MARKETING, 2017, v.24 no.3, 201-219
National Culture and Relational Selling: Antecedents, Outcomes and Boundary Conditions of ASB and Customer-Oriented Selling in Korea아시아마케팅저널, 2016, v.18 no.1, 75~97