EWHA, THE FUTURE WE CREATE

EWHA Portal

Ewha W.UEwha W.U

Open Search
Search
Open Mobile Menu

Ewha W.U

Search
nav bar
 
Ewha University

College of Education

Kyounghye Seo Professor

Department of Education

서경혜 프로필 사진

				
  • Education Building B #566
  • 02-3277-3785
  • Office hours
    • 화요일 6:30-7:30
Research Record
  • 학생의 과목선택권과 교육과정 서열화: 고교학점제하 두 학생 이야기 교육과학연구, 2022, v.53 no.3, 281-299
    KCI dColl.
  • 코로나 19 시대 교육불평등 해소 정책에 대한 비판적 고찰 교육과학연구, 2021, v.52 no.4, 179-207
    KCI dColl.
  • 학생들의 고교학점제 과목선택 경험에 대한 내러티브 탐구 교육연구논총, 2021, v.42 no.4, 91-112
    KCI dColl.
  • 역량기반 교육과정의 딜레마 교육과정연구, 2020, v.38 no.4, 5-31
    KCI dColl.
  • 교사 연구의 새로운 가능성 탐색 교사교육연구, 2019, v.58 no.3, 413-426
    KCI dColl.
  • 탈북학생이 남한학교의 학습과정에서 겪는 주변화 경험에 대한 내러티브 탐구 교육연구논총, 2019, v.40 no.3, 131-160
    KCI dColl.
  • 학교단위 교사학습공동체 운동의 의의와 과제 교육과학연구, 2019, v.50 no.2, 1-28
    KCI dColl.
  • 학교중심 교사 전문성 개발의 가능성과 한계 한국교원교육연구, 2019, v.36 no.2, 105-130
    KCI dColl.
  • ‘고교학점제’를 통한 교육과정 혁신의 가능성과 한계 교육과정연구, 2018, v.36 no.1, 113~138
    KCI dColl.
  • 한국의 다문화교육정책에 대한 비판적 고찰 교육과학연구, 2018, v.49 no.2, 59~88
    KCI dColl.
  • 정의로운 교육을 위한 어느 교사의 분투: 내러티브 탐구 교육과정연구, 2017, v.35 no.3, 129~156
    KCI dColl.
  • 교육과정 재구성 논쟁 교육과정연구, 2016, v.34 no.3, 209~235
    KCI dColl.
  • Professional learning of observers, collaborators, and contributors in a teacher-created online community in Korea ASIA PACIFIC JOURNAL OF EDUCATION, 2014, v.34 no.3, 337-350
    SSCI Scopus dColl.
  • [학술지논문] 역량기반 교육과정의 딜레마 교육과정연구, 2020, v.38 no.4 , 5-31
    KCI
  • [학술지논문] Exploring a New Possibility of Teacher Research 교사교육연구, 2019, v.58 no.3 , 413-426
    KCI
  • [학술지논문] 학교단위 교사학습공동체 운동의 의의와 과제 교육과학연구, 2019, v.50 no.2 , 1-28
    KCI
  • [학술지논문] 학교중심 교사 전문성 개발의 가능성과 한계 한국교원교육연구, 2019, v.36 no.2 , 105-130
    KCI
  • [저역서] 질적연구방법론 학지사, 2023, 344
  • [저역서] 교육쟁점으로 풀어쓴 교육학개론 이화출판문화원, 2020, 408
Courses
  • 2024-1st

  • 2023-2nd

    • Curriculum Development & Teaching Methods 강의 계획서 상세보기

      • Subject No 35531Class No 01
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 5~5 (EDU-A410) , Thu 6~6 (EDU-A410)
      • Major Requisite
    • Qualitive Research Methods

      • Subject No G11538Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 6~7 (POSCO-161)
      • Classroom Changed
  • 2023-1st

  • 2022-2nd

    • Curriculum Development & Teaching Methods 강의 계획서 상세보기

      • Subject No 35531Class No 01
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 5~5 (EDU-A410) , Thu 6~6 (EDU-A410)
      • Major Requisite
    • Qualitive Research Methods

      • Subject No G11538Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 5~6 (EDU-)
  • 2022-1st

    • Teaching Logic of Education

      • Subject No 36941Class No 01
      • 4Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 5~5 , Thu 6~6
      • Major Requisite
    • Introduction to Qualitative Research

      • Subject No G11540Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 5~6 (-)
  • 2021-2nd

    • Curriculum Development & Teaching Methods

      • Subject No 35531Class No 01
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 5~6
      • Major Requisite
    • Current Trends in Qualitative Research

      • Subject No G16182Class No 01
      • Year ( 3Credit , 3Hour) Thu 5~6 (EDU-)
Academic Background

Teachers College, Columbia University Ed.D.(교육과정 및 교수)