Research Record
- 어머니의 유아기 양육행동이 초등학교 1학년 자녀의 실행기능에 미치는 종단적 영향: 정서문제의 매개효과 검증 인간발달연구, 2022, v.29 no.3, 23-46
- 잠재프로파일 분석을 통한 어머니-유아 상호작용 유형 분류와 예측요인 탐색, 유형별 유아의 인지 및 사회정서발달 열린부모교육연구, 2022, v.14 no.3, 17-40
Courses
-
2022-2nd
-
Observing Behavior in Early Childhood Education
- Subject No 37208Class No 01
- 3Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 5~5 (EDU-) , Thu 6~6 (154)
-
Quantitative Research Methods in Early Childhood Education(II)
- Subject No G12433Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 5~6 (EDU-)
-
Seminar on Infant & Child Development and Education
- Subject No EC131Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Thu 8~9 (EDU-)
-
-
2022-1st
-
Child Development and Education
- Subject No 21527Class No 01
- 1Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 4~4 (EDU-) , Fri 5~5 (253)
-
Studies of Cognitive Development & Education
- Subject No G12454Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Thu 5~6 (-)
-