EWHA, THE FUTURE WE CREATE

EWHA Portal

Ewha W.UEwha W.U

Open Search
Search
Open Mobile Menu

Ewha W.U

Search
nav bar
 
Ewha University

College of Education

Young-Lan Chung Professor Emeritus

프로필 이미지 없음
Young Lan Chung is a Professor of Dept. of Science education, Teacher’s collage. She got her Ph.D at the University of Illinois at Urbana-Champaign. She did a lot of research at the various area of science education. She has a special interest at the biology teaching and learning. She is a staff member of the Korean Association for Science Education and the Korean Society of Biology Education. She published about 45 research papers. And She wrote several books such as <Biology Materal Research and Guidance>, < Honorable Nobel Figures>, <Science Inquiry Experiment and Guidance>, <Science Performance Assesment Question>, Middle School Science Text Book <Science Ⅰ>, <Science Ⅱ>.
Research Record
  • 2015 개정 과학과 교육과정 중등 과학 교과의 생물의 다양성 단원에 대한 과학과 핵심역량 분석 교과교육학연구, 2022, v.26 no.1, 1-12
    KCI dColl.
  • 과학의 본성 관련 국내 과학교육 연구 동향 분석 교과교육학연구, 2021, v.25 no.3, 218-233
    KCI dColl.
  • 생명윤리 교육프로그램이 예비과학교사의 생명윤리 인식 및 생명윤리 교육의지에 미치는 영향 교과교육학연구, 2020, v.24 no.1, 72-82
    KCI dColl.
  • 디지털스토리텔링 교수 · 학습 프로그램을 통한 과학 학습의 흥미 변화 탐색 교과교육학연구, 2019, v.23 no.5, 465-477
    KCI dColl.
  • 초임 과학교사의 PCK와 수업에서 발현되는 PCK의 비교에 대한 사례연구 교과교육학연구, 2018, v.22 no.5, 293~304
    KCI dColl.
  • 과학기술관련 사회쟁점(SSI)에 대한 고등학생들의 가치 판단과 의사결정 변화 양상 분석 교과교육학연구, 2017, v.21 no.5, 498~511
    KCI dColl.
  • 생물실험수업에서 나타난 예비교사와 경력교사의 반성적 사고에 관한 사례연구 생물교육, 2017, v.45 no.2, 305~318
    KCI dColl.
  • 과학기술관련 사회쟁점(SSI) 교육 프로그램이 고등학생들의 도덕적 판단력과 SSI 추론 능력 함양에 미치는 영향 학습자중심교과교육연구, 2016, v.16 no.8, 219~237
    KCI dColl.
  • 2009 개정 중학교 과학교과서의 과학사에 반영된 과학의 본성 분석 교과교육학연구, 2015, v.19 no.2, 389-405
    KCI dColl.
  • 중학교 진학 전환기 청소년이 인식하는 과학 학습 환경 및 학습 적응 과정 분석 생물교육, 2015, v.43 no.2, 145-157
    KCI dColl.
  • 과학교과 통합 진로교육 프로그램이 진로 결정 자기 효능감과진로 성숙도에 미치는 영향 생물교육, 2014, 제42권 3호, 265-278
    KCI dColl.
  • 교사피드백이 포함된 과학글쓰기 프로그램이 중학생의 창의성 신장에 미치는 영향 교과교육학연구, 2014, 제18권 1호, 57-71
    KCI dColl.
  • 문제중심학습에 참여한 중학생의 과학적 자기효능감 형성 과정 분석 한국과학교육학회지, 2014, 제34권 2호, 155-163
    KCI dColl.
  • 중학생의 과학에 대한 태도, 과학 학습 동기 및 자기조절학습 전략과과학 학업성취도의 구조적 관계 분석 한국과학교육학회지, 2014, 제34권 5호, 491-497
    KCI dColl.
Courses
  • 2021-2nd

    • Molecular Cell Biology

      • Subject No 21965Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 3~3 (EDU-) , Fri 3~3 (153)
    • Cell Biology

      • Subject No 21978Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 3~3 (EDU-) , Thu 3~3 (153)
  • 2021-1st

    • Advanced Molecular Biology

      • Subject No 21959Class No 01
      • 3Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 3~3 (EDU-) , Fri 3~3 (461)
    • Cell Biology

      • Subject No 21978Class No 01
      • 2Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 3~3 (EDU-) , Thu 3~3 (461)
Academic Background

University of Illinois at Urbana-Champaign Ph.D.(유전발생학과)