Seungha Park Professor
Division of Kinesiology & Sports Studies
- Division Chair, Kinesiology and Sports/Department Chair, Sports Sciences/Department Chair, Global Sports Management
- Physical Education Building C #401
- 02-3277-4093
- Office hours
- 월 11-16시, 화 10-16시
Research Record
- 신체 동작 체험이 우리의 정서적 기억 회상에 미치는 영향: 개념적 은유를 바탕으로 한국스포츠심리학회지, 2023, v.34 no.3, 167-179
- 우리는 환경시를 통해 무엇을 지각하는가?: 핸드볼 경기에서 사전시각단서 획득과 환경시의 역할 한국스포츠심리학회지, 2022, v.33 no.1, 79-92
- 운동 의도가 의도-행동 불일치에 미치는 영향에서 자기조절능력 및 자기통제의 조절효과 한국스포츠심리학회지, 2021, v.32 no.3, 75-88
- 코치의 직무열의와 삼분법적 효능감, 코칭만족 그리고 지속의도의 구조적 관계분석 한국스포츠심리학회지, 2021, v.32 no.4, 15-28
- Effect of Psychological Distance on Intention in Self-Affirmation Theory Psychological Reports, 2020, v.123 no.6, 2101-2124
- 무용전공 대학생의 성취목표성향에 따른 지각된 지도행동과 내적동기의 관계 한국체육과학회지, 2020, v.29 no.1, 563-576
- Effects of State Anxiety and Ego Depletion on Performance Change in Golf Putting: A Hierarchical Linear Model Application PERCEPTUAL AND MOTOR SKILLS, 2019, v.126 no.5, 904-921
- Can Internal and External Attentional Focus Bring Change in Ballet Pirouette Turn Performance Patterns?: a pilot study 한국스포츠심리학회지, 2018, v.29 no.3, 237~246
- Effects of a priority-based dual task on gait velocity and variability in older adults with mild cognitive impairment Journal of Exercise Rehabilitation, 2018, v.14 no.6, 993-997
- Examining the relationship between body movement and language use INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN MOVEMENT SCIENCE, 2018, v.12 no.1, 11~21
- 모티프라이팅 움직임 교육이 지적장애아동의 창의성에 미치는 영향 한국체육과학회지, 2018, v.27 no.5, 383~393
- 숙련성에 따른 QED와 골프퍼팅 수행의 관계: 위계적 회귀분석의 활용 골프연구, 2018, v.12 no.2, 57~68
- 청소년 운동선수의 성취목표성향에 따른 부모동기분위기와 실패내성의 차이 한국체육과학회지, 2018, v.27 no.5, 489~500
- 중/고 태권도 선수의 인과차원이 심리적 결과에 미치는 영향: Weiner의 최종귀인모형을 중심으로 한국체육학회지, 2017, v.56 no.6, 143~153
- 지각된 코칭행동이 선수만족과 탈진에 미치는 영향 한국스포츠심리학회지, 2017, v.28 no.1, 59-69
- 시⋅청각 감각정보의 일치 여부에 따른아동의 절대적⋅상대적 타이밍 학습 효과 한국초등체육학회지, 2016, v.22 no.2, 1~11
- 운동 자기-도식이 신체활동련 정보에 대한 반응시간과 신체활동에 미치는 영향 한국스포츠심리학회지, 2016, v.27 no.2, 65~78
- PARENTAL ATTACHMENT AS A MEDIATOR BETWEEN PARENTAL SOCIAL SUPPORT AND SELF-ESTEEM AS PERCEIVED BY KOREAN SPORTS MIDDLE AND HIGH SCHOOL ATHLETES PERCEPTUAL AND MOTOR SKILLS, 2015, v.120 no.1, 288-303
- 대학생 운동선수의 역할 정체성 갈등에 관한 탐색 한국체육과학회지, 2015, v.24 no.5, 389-403
- 무용 장르에 따른 표현력 요인의 상대적 중요도 탐색 한국스포츠심리학회지, 2014, 제58권 2호, 1-12
- 비우세손의 절대적․상대적 타이밍 학습을 위한양손 연습의 효과 한국스포츠심리학회지, 2014, 제58권 2호, 41-52
- 진로장벽과 진로결정 자기효능감이 진로결정수준에 미치는 영향: 성별의 조절된 매개효과를 중심으로 한국체육학회지, 2014, 제53권 5호, 149-159
- 특수체육현장에서 지도자의 TGMD-2 매뉴얼 적용에 관한 연구 한국체육과학회지, 2014, 제23권 6호, 585-598
- [학술지논문] 다이빙 심판의 경험에 따른 판정 정확성의 차이 한국스포츠심리학회지, 2023, v.34 no.2 , 13-24
- [학술지논문] 신체 동작 체험이 우리의 정서적 기억 회상에 미치는 영향: 개념적 은유를 바탕으로 한국스포츠심리학회지, 2023, v.34 no.3 , 167-179
- [학술지논문] 우리는 환경시를 통해 무엇을 지각하는가?: 핸드볼 경기에서 사전시각단서 획득과 환경시의 역할 한국스포츠심리학회지, 2022, v.33 no.1 , 79-91
- [학술지논문] 지각선호도, 심상능력, 실제심상활용의 조사연구 : 사격, 양궁, 다이빙, 체조 종목 중심으로 한국체육과학회지, 2022, v.31 no.1 , 215-228
- [학술지논문] 운동 의도가 의도-행동 불일치에 미치는 영향에서 자기조절능력 및 자기통제의 조절효과 한국스포츠심리학회지, 2021, v.32 no.3 , 75-88
- [학술지논문] 코치의 직무열의와 삼분법적 효능감, 코칭만족 그리고 지속의도의 구조적 관계분석 한국스포츠심리학회지, 2021, v.32 no.4 , 15-28
- [학술지논문] Effect of Psychological Distance on Intention in Self-Affirmation Theory PSYCHOLOGICAL REPORTS, 2020, v.123 no.6 , 2101-2124
- [학술지논문] 무용전공 대학생의 성취목표성향에 따른 지각된 지도행동과 내적동기의 관계 한국체육과학회지, 2020, v.29 no.1 , 563-576
- [학술지논문] Effects of State Anxiety and Ego Depletion on Performance Change in Golf Putting: A Hierarchical Linear Model Application PERCEPTUAL AND MOTOR SKILLS, 2019, v.126 no.5 , 904-921
- [학술발표] 다이빙 심판의 경험에 따른 판정 정확성의 차이 2023 한국스포츠심리학회 동계학술대회, 대한민국, 제주, 2023-02-15 한국스포츠심리학회 동계학술대회. 스포츠심리학의 도전으로 새지평을 열다, 2023, 105-105
- [학술발표] 이중과제 우선순위에 따른 뇌성마비 장애아동과 비장애아동의 보행 특성 2023 한국스포츠심리학회 동계학술대회, 대한민국, 제주, 2023-02-15 한국스포츠심리학회 동계학술대회. 스포츠심리학의 도전으로 새지평을 열다, 2023, 139-139
- [학술발표] The effect of tripartite efficacy on the level of effort and performance expectations for dance class The 34th International Sport Science Congress in Commemoration for the 1988 Seoul Olympic Games, 대한민국, 2022-08-19 Sports at crossroad in the Era of Digital Transformation, 2022, 92-92
- [학술발표] The examination of the emotional and counseling relationships among chinese dance club members using social network analysis The 34th International Sport Science Congress in Commemoration for the 1988 Seoul Olympic Games, 대한민국, 2022-08-19 Sports at crossroad in the Era of Digital Transformation, 2022, 91-91
- [학술발표] 필라테스 지도행동의 운동학습 요인 분석 2022 한국스포츠심리학회 동계학술대회: 스포츠운동심리 연구의 변화, 대한민국, 2022-02-10 2022 한국스포츠심리학회 동계학술대회: 스포츠운동심리 연구의 변화, 2022, 8-9
Courses
-
2024-1st
-
First-Year Seminar
- Subject No 11222Class No 12
- 1Year ( 1Credit Tue 7~7
-
Basketball
- Subject No 36224Class No 01
- 3Year ( 1Credit , 1.5Hour) Tue 4~4 (PHY-)
-
Basketball
- Subject No 36224Class No 02
- 3Year ( 1Credit , 1.5Hour) Thu 4~4 (PHY-)
-
Basketball
- Subject No 36224Class No 03
- 3Year ( 1Credit , 1.5Hour) Thu 5~5 (PHY-)
-
Motor Learning: Principles & Application
- Subject No 36227Class No 01
- 3Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 3~3 (PHY-C209) , Thu 2~2 (PHY-C209)
-
Theories of Motor Learning
- Subject No G10855Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 4~5 (PHY-)
-
students Teaching II
- Subject No ED114Class No 12
- Year ( 2Credit , 2Hour)
-
Psychology of Motor Learning
- Subject No PE151Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 8~9 (PHY-C-209)
-
-
2023-2nd
-
Sport & Exercise Psychology 강의 계획서 상세보기
- Subject No 36231Class No 01
- 2Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 2~2 (PHY-C209) , Thu 3~3 (PHY-C209)
-
Badminton 강의 계획서 상세보기
- Subject No 36249Class No 01
- 2Year ( 1Credit , 1.5Hour) Thu 4~4 (PHY-)
-
Badminton 강의 계획서 상세보기
- Subject No 36249Class No 02
- 2Year ( 1Credit , 1.5Hour) Tue 4~4 (PHY-)
-
Badminton 강의 계획서 상세보기
- Subject No 36249Class No 03
- 2Year ( 1Credit , 1.5Hour) Tue 5~5 (PHY-)
-
Self Design Challenge Course Ⅰ(Kinesiology and Sports Science)
- Subject No 38268Class No 01
- 4Year ( 3Credit
-
Research Method in Physical Education
- Subject No G10822Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 4~5 (PHY-)
-
Applied Sport Psychology
- Subject No G11136Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Wed 6~7 (PHY-)
-
Advanced Training I(Ball Game)
- Subject No PE158Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 8~9 (PHY-)
-
-
2023-1st
-
First-Year Seminar 강의 계획서 상세보기
- Subject No 11222Class No 13
- 1Year ( 1Credit Tue 7~7
-
Motor Learning: Principles & Application 강의 계획서 상세보기
- Subject No 36227Class No 01
- 3Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 3~3 (PHY-C209) , Thu 2~2 (PHY-C209)
-
Theories of Movement Development
- Subject No G10861Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Thu 4~5 (PHY-)
-
students Teaching II
- Subject No ED114Class No 11
- Year ( 2Credit , 2Hour)
-
Psychology of Motor Learning
- Subject No PE151Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 8~9 (PHY-C-209)
-
-
2022-2nd
-
Tennis
- Subject No 36228Class No 01
- 3Year ( 1Credit , 1.5Hour) Mon 4~4 (TENA)
-
Tennis
- Subject No 36228Class No 02
- 3Year ( 1Credit , 1.5Hour) Mon 5~5 (TENA)
-
Sport & Exercise Psychology
- Subject No 36231Class No 01
- 2Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 2~2 (PHY-C209) , Thu 3~3 (PHY-C209)
-
Research Method in Physical Education
- Subject No G10822Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Thu 5~6 (PHY-)
-
Experiments in Motor Behavior
- Subject No G11129Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 2~3 (PHY-)
-
Evaluation and Measurement of Physical Education
- Subject No PE106Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 8~9 (PHY-C-209)
-
-
2022-1st
-
Basketball
- Subject No 36224Class No 01
- 3Year ( 1Credit , 1.5Hour) Mon 5~5 (PHY-)
-
Basketball
- Subject No 36224Class No 02
- 3Year ( 1Credit , 1.5Hour) Thu 4~4 (PHY-)
-
Motor Learning: Principles & Application
- Subject No 36227Class No 01
- 3Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 2~2 (PHY-C209) , Thu 3~3 (PHY-C209)
-
Theories of Motor Control
- Subject No G10859Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 2~3 (-)
-
students Teaching II
- Subject No ED114Class No 11
- Year ( 2Credit , 2Hour)
-
Psychology of Motor Learning
- Subject No PE151Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 8~9 (PHY-C-209)
-
Advanced Training I(Ball Game)
- Subject No PE158Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 8~9 (PHY-)
-
-
2021-2nd
-
Sport & Exercise Psychology
- Subject No 36231Class No 01
- 2Year ( 3Credit , 3Hour) Mon 4~4 , Thu 5~5
-
Badminton
- Subject No 36249Class No 01
- 2Year ( 1Credit , 1.5Hour) Tue 3~3 (PHY-)
-
Badminton
- Subject No 36249Class No 02
- 2Year ( 1Credit , 1.5Hour) Tue 4~4 (PHY-)
-
Badminton
- Subject No 36249Class No 03
- 2Year ( 1Credit , 1.5Hour) Tue 5~5 (PHY-)
-
Research Method in Physical Education
- Subject No G10822Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Thu 2~3 (PHY-)
-
System Approach to Motor Behavior
- Subject No G11132Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Fri 2~3 (PHY-)
-
Research Method in Physical Education
- Subject No PE105Class No 01
- Year ( 3Credit , 3Hour) Tue 8~9 (PHY-)
-
Academic Background
Seoul Nat'l Univ. 체육학박사(체육교육)