EWHA, THE FUTURE WE CREATE

EWHA Portal

Ewha W.UEwha W.U

Open Search
Search
Open Mobile Menu

Ewha W.U

Search
nav bar
 
Ewha University

College of Art & Design

Young Sik Cho Professor

Division of Design/Interdisciplinary Program of Media, Arts and Humanities

조영식 프로필 사진
Professor Cho, youngsik is working at Inudtrial major in Design Division and as a director of Design Management at Graduate School of Design. He is conducting researches and consulting on Product Experience design and design communication strategies in recent year. He graduated at Seoul National University and finished his Master degree at Demonfort University in England, completed a phD degree at Seoul National University. He have worked as a general manager for Korean Fereration of Design Associations(KFDA) and working as a committee member for Korean Society of Basic Design & Art(KSBDA). He have presented 15 design thesis and published 4 books. His representative books are ‘Product Semiotics(Communication Books) and ‘Green Imperative(Design Eduction) 
  • Director, Design Convergence Research Center
  • Arts & Design Building C #406
  • 02-3277-2539
  • Office hours
    • 수요일 14:00-17:00
Research Record
  • 기업 내 디자인 개발과 판매 조직의 의사 결정 차이에 관한 연구 - 계층화 분석 방법을 중심으로 디자인융복합연구(구.인포디자인이슈), 2019, v.18 no.3, 33~46
    KCI dColl.
  • 일반의약품 브랜드의 일관적 경험을 위한 패키지디자인의 색채배색에 관한 연구 - 자연색체계(NCS) 뉘앙스 분석을 중심으로 디지털디자인학연구, 2017, v.17 no.1, 59~68
    KCI후보 dColl.
  • 효과적인 브랜드 경험을 위한 경험 인터랙션 제안 -현대카드 웹 사이트를 중심으로 기초조형학연구, 2017, v.18 no.6, 619~632
    KCI dColl.
  • 특수효과를 활용한 융합인재교육(STEAM) 프로그램 개발 및 적용 -중학교 자유학기제를 중심으로 기초조형학연구, 2016, v.17 no.4, 357~368
    KCI dColl.
  • 사용자 경험 요소를 활용한 제대혈산업의 온라인 서비스 개발에 관한 연구- 전자책 앱(App)개발을 중심으로 디지털디자인학연구, 2015, v.15 no.4, 329-338
    KCI dColl.
  • 어포던스와 패턴 랭귀지를 활용한공간 디자인 유형화 연구 디자인융복합연구(구.인포디자인이슈), 2014, 제13권 4호, 39-58
    KCI dColl.
  • 주체적․능동적 감성디자인에서 선(Line)의감성조성요인과 감성조절요인이 감성에 미치는 영향 -캘리그래피의 선을 중심으로 디자인융복합연구(구.인포디자인이슈), 2014, 제13권 3호, 217-234
    KCI dColl.
  • [학술지논문] Study on the Decision Making Differences Between Design Development and It's Sales Division with in an Organization - Focused on Analytic Hierarchy Process - 디자인융복합연구, 2019, v.18 no.3 , 36-50
  • [저역서] Social Innovation & Design Tninking 밥북, 2021, 160
  • [전시발표] 2023 한국디자인학회 봄 국제 초대전 대한민국, 안산시, 한양대학교 에리카 라이언스홀, 2023
  • [전시발표] pebble 대한민국, 서울, 서울여대 바롬미술관, 2019
  • [학술발표] Study on the effects of subconscious sensibility judgment on consumer decision making 2023 한국디자인학회 봄 국제학술대회, 대한민국, 안산시, 2023-05-20 2023 한국디자인학회 봄 국제학술대회 논문집, 2023, 61-62
  • [학술발표] 경험기반 서비스 스타트업의 집중고객 설정을 위한 디자인방법론 연구 2019 한국상품학회 춘계 학술대회, 대한민국, 용인시, 2019-06-01 2019 한국상품학회 춘계 학술대회 학술발표논문집, 2019, 40-44
  • [학술발표] 스마트 의류의 마켓 경쟁력 향상을 위한 디자인 전략 2019 한국상품학회 춘계 학술대회, 대한민국, 2019-06-01 2019 한국상품학회 춘계 학술대회 학술발표논문집, 2019, 51-55
  • [학술발표] 실감형 미디어기반의 사용자 경험에 관한 연구 2019 한국상품학회 춘계 학술대회, 대한민국, 2019-06-01 2019 한국상품학회 춘계 학술대회 학술발표논문집, 2019, 45-50
  • [학술발표] 이미지 마이닝을 통한 언어와 이미지 간의 상관관계 연구 2019 한국디자인학회 가을 국제학술대회, 대한민국, 2019-11-09 2019 한국디자인학회 가을 국제학술대회 프로시딩, 2019, 108-109
Courses